2009-08-27  21:08:26

150 km/h

Denna dagen har på något sätt bara flygit förbi!
Adam vaknade oerhört tidigt imorse, runt 6.00 men han ville inte ha mat förrän kl 6.30 och det fick han. Efter det vet jag inte vad som skedde med mig. Jag fick bara för mig att hinna så mycket jag bara kunde innan babycaféet öppnade kl. 9.00. Så efter maten fick Adam leka i sitt babygym lite, sedan fick när han blev trött fick han sova bredvid Micke i våra sänga. Under tiden så tog jag en dusch och kollade sedan mailen. När jag upptäckte att Adam verkade vilja sova en bra stund så fick jag den galna idéen att baka! Så fram med muffinsboken och så gjorde jag Pekan- och Sirapscupcakes. Det var riktigt enkelt och 9.05 var allt färdigt, Adam hade dock vaknat under tiden så han hann jag klä på under tiden cupcakesen stod i ugnen.
  Sedan flög vi ner på babycaféet kl 9.10 och där åt vi frukost och snackade lite sedan överraskade jag dem andra att plocka fram cupcakesen. Dem gick hem så jag funderar på att ha dem till namngivningen, jag vill dock ha 2 andra sorter också.

Efter babycaféet så ringde Karin och frågade om hon kunde komma förbi och dricka lite kaffe. Givetvis! Här är det öppet hus för den som behagar att komma. Vi hann snacka lite om allt och inget sedan när Karin gick kom nästa person, han var dock inbokad - Magnus, försäkringskillen från TryggHansa. Vi skulle prata barnförsäkringar och jag tyckte deras erbjudande var bra och slog till! Så nu är min lille soldat försäkrad till han är 25 år. Under tiden jag satt och snackade med Magnus så ringde Emese (Julias mamma) om jag ville följa med till Stadsparken och få lite sol. Absolut, min energi var inte slut än. Så när jag sa adjö till Magnus packade jag ihop mig och Adam och gick ner för att möta Emese och Julia. Vi satt och hade det bra i parken tills det började blåsa lite för mycket, då bestämde vi oss för att fönstershoppa lite med vagnarna. Det blev mer än så, jag kom hem med tre vaser i form av en större, mellan och mindre keramikflaska och ett par badbyxor till Adam och en liten tygkeps. Så nu kommer han vara fin på babysimmet på söndag.

Just nu sitter jag här i soffan med en mätt Adam och glor på TV. Jag har fått mat av Micke och jag är faktiskt riktigt nöjd med dagen och jättetrött! Micke tar ett bad och vi ska väl gå och lägga oss snart. Imorgon ska jag möblera om i Adams rum då han fick sin nya byrå idag. Sedan hade jag tänkt jag skulle hinna göra min alldeles egna mobil med pappersblommor och kaaanske åka till Netto för att handla en billig Pilatesboll. Ni får se vad som händer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!