2009-08-30  18:50:02

Adam är en badfantast

Nu, nu har jag inte gjort så mycket mer än suttit i vår soffa och haft huvudvärk. Jag fick en sprängade huvudvärk efter ha simmat med Adam. Så flera panodil senare så börjar den äntligen släppa!

Idag på babysimmet skulle våra små bebisar testa på att dyka! "Herregud", hörde man från mammorna i ringen. "Jojo, ni ska hålle dem såhär å så onder ytan bare..", visade vår gotländska simtränare. Och visst gick det bra! Adam stängde munnen och ögonen precis som man ska göra och blev inte rädd eller så. Jag sprack nästan av stolthet då jag såg hur dem andra barnen kämpade för att få luft igen och vissa blev livrädda. Jag led ju samtidigt med föräldrarna som såg lika livrädda ut när deras barn såg ut att dö av andnöd eller kallsup. Simläraren försäkrade om att dem har bra relflexer dem här små liven så dem hostar upp allt igen eller så kissar dem extra mycket senare idag. Vattnet åker ner i magen, inte lungorna.
Sedan skulle barnen balansera, eller lära sig balansera. Då skulle man sätta höger pekfinger mellan fötterna på dem och så dra ner dem under vattnet så att dem hade ytan i armhållorna eller mer och när man rätade ut deras ben så har dem en rolig reflex att spänna benen och spjärna emot - voilá dem balanserar med hjälp av vattnet!! Såg skitcoolt ut och visst klarade min lilla påg av det med! HEJA HEJA! Tyvärr hängde inte Julia med på varken dyken eller balanserandet. Men herregud, det är ju här hon ska lära sig det!
Nästa gång ska vi inte dit, då har vi namngivning i Södertälje och kommer inte hem förrän på kvällen. Jättesynd!

Jag är beroende igen. Jag är nere i Tradera.se-träsket igen! Jag har bara idag handlat 5 retrobrickor med 60tals mönster, 5 Erik Kold burkar, en annan svensk design plastburk, en tygpåse till förvaring med en babuschka på. Och nu övervakar jag två Anita Wangel plåtburkar med psykadeliska mönster, också 60tal.
Jag måste ju ha dem till mitt "nya" kök! Och jag har bestämt mig för att fynda allt!
Jag har just nu inte spenderat mer än 500kr, jag är överlycklig!

Och så hittade jag en underbar netbutik, www.happystor.se där är det fullt med Kitch Kitchen saker!! Jag ska inhandla hyllremsor och hyllpapper och få ett retroskafferi! Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!