2009-08-28  13:47:53

Samtal med min mamma

Min mamma är en intressant kvinna. Jag har upptäckt att hon är en aning knepig att prata i telefon med. För det första har hon alltid klagat på att jag aldrig ringer henne, t.ex när jag bodde i Kalmar i 1,5 år. För det andra så ringer hon själv aldrig mig - fungerar inte telefonen åt det hållet eller?

I alla fall, hon ringde mig för ca. 1 timme sedan och det var ett kort och förvirrat samtal.

JAG: Hej, det är Frida..
MAMMA: Hej, det är din lilla mamma.
(jag hör hon och andra fnissar i bakgrunden..)
JAG: Vad fnissar ni om?
MAMMA: Nej, jag förklarade bara att det luktar hemskt mycket malört här, vi har en sådan växt utanför fönstret.
(okej, vad var det roliga i det? vad har dem i kaffe på hennes jobb?)
JAG: Jaha, vad kul. Ha.. ha..
MAMMA: Jag ringde bara för att höra hur du och mitt lilla barnbarn mår.
JAG: Jo, Adam mår bra, jag nattade honom precis men jag har dock sträckt en muskel i ryggen, så jag liknar dig när du har ryggont.
MAMMA: Okej (totalt ointresserad av hur jag mådde egentligen, det var mest Adam hon var intresserad av), hur har det gått med möblerandet? (jag fick en byrå till Adams rum av henne och pappa igår)
JAG: Som sagt, jag har ont i ryggen, så jag tror inte jag lyfter några byrårer idag. Den fick stanna i hallen.
MAMMA: Okej, jaha, den passade bra i hans rum då?
JAG: Ja, nu står den ju i h a l l e n så jag vet inte riktigt än, men mitt ögonmått säger att den passar fint där inne.
MAMMA: Ska du ha hans kläder i den nu?
JAG: Nja, vi får se - vi kanske fyller den med handdukar till en början så behåller vi garderoben i serveringsgången till att ha hans kläder i.
MAMMA: Det låter bra..
JAG: ...
MAMMA: ...
JAG: Jaha, ska ni till Torekov i helgen?
MAMMA: Ja, jag och pappa åker ikväll, vi stannar nog till måndags.
JAG: Vad trevligt..
MAMMA: ...
JAG: ...
MAMMA: Ja, men nu har jag faktiskt inte tid att prata, detta är faktiskt min lunchrast. Jag har inte tid att prata hela dagen. Hejdå.
(vänta nu.. det var DU som ringde MIG och det var DU som ställde en massa frågor)
JAG: Ehm.. okej, hejdå - ha så kul i Torekov, hälsa pappa!

-klick-

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, klockrent! Vet du va jag tyckte de va de roligaste? När jag läste den första meningen på samtalet, Hej de e Frida, då hörde jag dig säga de i huvudet! Shit, har jag ringt dig så mycket?? Haha, du o din mamma e så söta..kram kram

2009-08-30 @ 03:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!