2009-08-24  19:33:57

Vårt kök - mitt nya projekt

   
Ingången till vårt kök. Det är väldigt stort och med lite gammeldags inredning.
Problemområdet är våra öppna hyllor som jag inte riktigt vet vad jag ska fylla med.
Jag har inte direkt ngt coolt porslin att dra fram, dock har jag hittat ett par riktigt
fina tallrikar från IKEA (hör och häpna!) som isf skulle passa bra.



Det med kryss över är saker som inte står vid sin rätta plats. Så tänk bort
dem sakerna. Bland annat är det lite som fortfarande skall skruvas upp och
en skål som jag just nu använder till småkrafs.
Någon med lite tips om vad som skulle vara snyggt att ha framme?



Andra änden av köket, till vänster om spisen. Detta är diskhon med disk-
maskinen. Det är vår hyresvärd (som bott i samma lägenhet) som byggt in
en bänkdiskmaskin i skafferiet. Utsikten är riktigt tråkig men ändå trevligt
med det stora fönstret som släpper in otroligt mycket ljus. Just på bilden
är det massa disk i diskhon och grytan jag kokar Adams nappflaskor i.



Såhär ser det ut just nu. Väldigt öde och väldigt sparsamt. Det enda som jag
gillar är min Geisha som jag köpt på Lagerhaus. Teaskålen är framtagen
för att jag hade gäster som drack te och så den finas disken (nappflaskor).
Jag skulle vilja plantera grönt i mina vita krukor som står så fint där. Just
nu är det ett ljus i vardera för att ha ngt fint framme. Vad kan man plantera?
Helst inte kryddor, då jag inte kommer att bruka dem.



Också den sista delen av köket. Där är också outnyttjad yta som jag just nu
bara fyllt med något så det inte står gapande tomt. Kokböckerna vet jag inte
om dem skalll vara i den hyllan eller kanske dem andra hyllorna?

Sedan är bordet där temporärt till vi hittar en annan lösning. Jag vill helst
ha en serveringsvagn eller liknande. Vi har ett matsalsbord plus 2 soffbord
i våra "vardagsrum". Dörren är den gamla ingången till pigkammaren som
nu är Adams rum slash gästrum - fler bilder på det kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!