2009-12-06  17:58:22

Andra advent

Grattis på andra advent gott folk.
Nu är det bara två advent kvar. Hälften..

Jag har handlat julklapp till Adam idag. Jag har köpt två andra sedan tidigare. Eller inte endast mig, Micke är ju givetvis med på det hela. Det är bara det att pengarna är på mitt konto (så jag bestämmer lite iaf).
Det blev ett hängde med mjuka bokstäver.

(Nu ska det ju stå Adam, men dock också ett hjärta i slutet)
Köpt på Barnvänligt

Så nu är Adam julklappar färdiga. Vi vill inte handla för mycket för just nu växer han strax ur sina kläder. Han har vantar, overaller och mössor till vintern. Plus han har ju lite kläder till nästa storlek 74 också. Micke köpte presentpapper han ville att vi skulle paketera Adams julklappar i. Så sött gjort av honom. Det blir nog minsann en liten mjukis i honom. Eller om han har ätit upp en mjukis? Vilket som, jag blev lite rörd!

Jag har också handlat mamma och pappas julklappar nu. Fast jag vet inte om jag ska köpa en sak till. Sedan har jag kvar Mickes syster och Karins kvar :) Jag vet precis vad damerna ska få men måste åka iväg och inhandla det. Får nog bli på tisdag. Jag ska nog faktiskt köra till Malmö då också för att gå på Systrene Grene. Då ska jag lämna över en sak till mitt ex också. Som han ville köpa. Hmm.. denna planering låter faktiskt bra!

Jag har blivit en shopoholic nu i all julhandel. Jag hittar massor av fina inredningsprylar. Jag gillar det exentriska, retro och unika. Jag gillar stringhyllor, färger, designtyger och tapeter. Jag har också en förkärlek för prydnadssaker med stil. Som Geishorna som tar över inredningsaffärerna men också söta japanska figurer i övrigt. Sci-fi Bokhandeln har urgoa mjukisdjur så när vi åker upp dit ska jag nog besöka dem.

Nu ska jag tända andra ljuset i min osynliga adventljusstake.
6 dec. Snart Lucia.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!