2009-12-17  13:34:47

Hemma igen

Nu är jag hemma igen.
Men det var inget roligt på akuten.

Jag kom dit kl 9.00 och fick reda på att läkaren kommer först kl 10.00 så jag fick vänta. Jag gick upp till kafeterian och åt lite frukost. Sedan köpte jag mig en skvallerblaska som jag läste nere i väntrummet. Jag var förste man in och fick träffa en utomordentligt trevlig öronläkare, Gudrun Djurdin (tror jag.. eller Djurlin). Hyfsat ung och sprallig. Hon fick se vad som trillat ur mitt öra och tyckte det såg ut som en polyp. Mycket riktigt.
 Jag hade råkat klia loss en polyp (vilket inte är så lätt!!) och jag hade tydligen en polyp till bakom. Mer kunde hon inte se då jag hade en kraftig infektion i örat och förmodligen svamp också. JA ALLT MÖJLIGT!! Mitt öra är väldigt sjukt så hon började pensla på en massa, örondroppar, rengöring och så fick jag antibiotika och kortisondroppar på recept. Så jag ska vara helt slö av detta i 10 dagar, alltså på självaste julafton :(
De tog en odling och jag ska dit igen på söndag för att se att jag är rätt medicinerad och om det krävs mer.

Fy vad tråkigt. Jag är rädd att jag ska bli opererad igen. Det är fan inget kul med 3 veckor sakta återhämtning, det fula bandaget runt huvudet, värken i huvudet, blod och var och ha en liten knodd samtidigt! :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!