2009-12-09  12:48:20

Lost

Jag fick reda på att mitt arbete ska försvinna. Som i att hela företaget ska stänga ner. Citymail Danmark ska bli ett minne blott. Vi är 440 st som får gå den 4 jan. Så på tolvslaget detta året är jag ofrivilligt arbetslös för första gången i mitt liv. Hysat OK att det sker första gången vid 24 års ålder. Då har jag ändå jobbat på olika företag sedan jag var 17 år. Men samtidigt tråkigt, jag hade faktiskt sett framemot att jobba.

Jag går ju fortfarande på mammaledighet och hade tänkt ta min intjänade semester från 2008 i anslutning till att mammaledigheten stoppades den 22/12 2009, så jag hade väl varit tillbaka i arbetskläderna i början av feb. 2010.
Men det blir det ikke!
Jag kommer nu gå på full mammaledighet om inte slumpen, ödet eller rena rama turen skulle slå in och jag fick ett annat jobb i feb, för då skulle Micke ta ut sin föräldrarledighet.
Vi får 1 månads avskedslön efter den 4 jan, plus en gottgörelse facket förhandlat fram, sedan har jag 2 års semesterpengar (dvs ytterligare 2 månader betalda) som jag kommer få ut i en klumpsumma i slutet av januari eller februari, osäker på hur det blir. Plus att jag senare har 6-7 veckor kvar av min mammapeng att ta ut innan Adam blir 8 år.

Som det ser ut nu ska vi flytta, till Södertälje, i mars/april. För där har vi Mickes lillstuga på ca. 60 kvm för en billig peng i månaden. Micke ska börja söka jobb men jag också. Men Micke är ju därifrån och bör väl ha en hel del kontakter som han kan använda, kan jag tycka. Vilket som så ser jag fram emot en nystart deluxe.
Vi kommer leva så att säga compact living och jag ser många roliga inredningsmöjligheter i den lilla stugan vi själva bestämmer över. Vi har gott om plats för tre personer där och Adam får äntligen en trädgård att leka i till sommaren!! Vi flyttar upp när det börjar bli varmare så lilla stugan kommer ju inte kännas lika liten då man förhoppningsvis är mycket utomhus eller uppe hos hans farföräldrar (vars ytterdörr ligger ca. 20 m bort).

Detta kommer att bli bra! Jag känner det på mig.

Vi ska säga upp denna lägenheten runt årsskiftet eller slutet av januari.
Vi ska packa och hålla på dem 3 månaders uppsägning vi har plus vi ska hinna ha ett stort loppis av sakerna vi inte orkar eller har plats att ta upp! Så läs HD gott folk. Vi ska annonsera där och ha loppiset inomhus i vår lägenhet. Det kommer bli allt från barnkläder till möbler.

Jag har redan nu börjat skörda i mina inredningstidningar om coola och bra lösningar på compact living och jag måste erkänna att jag gillar det! Mycket hyllor, dold förvaring, multilösningar och tyger. Jag vet bara inte vart Adam ska ha sin lekhörna. Det får väl bli hela stugan isf.

Jag ska komponera ett moodboard så ni kan få se mina inspirationsdrömmar!

Puss

Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag längtar! OTROLIGT!

2009-12-09 @ 15:05:07
URL: http://alexandersframsteg.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej vad tråkigt men samtidigt roligt för er. Det är tråkigt för mig att ni ska flytta ;) Nu när vi faktiskt har fått lite kontakt igen. Även om vi inte har pratat sedan namngivningen. Får vi ta och ändra på. Spännande dock med flytt och liten stuga

2009-12-09 @ 20:19:06
URL: http://huliganen.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!