2009-10-21  23:34:57

Energiförlust

Adam har haft en riktigt dålig dag. Han var varit klängig, grinig, ej hungrig, ej trött, jobbig.. B A D D A Y !
Och jag har haft sådan lust att fixa iordning saker och ting, speciellt nu när jag bjudit hem massa mammor till nästa vecka. Men jag har verkligen bara fått sitta i soffan med Adam i knäet! Det har inte heller varit så att han var nöjd med det, men NÖJDARE än att ligga på golvet eller att äta, sova eller leka. Han har grinat, stretat emot, skrikit.. bara haft en allmänt dålig attityd till idag.
Och det smittar av sig på mig. Nu gick ju jag en dålig dag för det. Men vi har ju många bra dagar som väger upp det men man blir ju helt uttömd på energi. Jag är inte trött men trött i sinnet.

Just nu sover ängeln slash djävulen.
Imorgon ska vi till Karin, vår barnsjuksköterska, det heter ju inte barnmorska - tydligen. Fast i folkmun heter de det.
Jag ska fråga om Adams ansträngda andning, hans matvägran och hans kräkningar. Är det växtvärk? Jag är bara rädd att han fått astma och har blivit allmänt slö av det. Då jag har haft barnastma.

Jag har börjat sortera i vår DVDhylla. Vi har tre st Billy DVD/CD-hyllor här hemma. Dem är snart fyllda. Det blir ca. 250 st DVD. Det saknas väl en 25-30 st. Men det fyller vi på snabbt, jag ska köpa lite Disney-klassiker, till Adam.
Dem är nu sorterade i genre typ. Jag har satt dem lite efter skådespelare också. För att få ihop det snyggt och prydligt.
Jag kom också på ett sätt att få skötbordet roligare, så det ska jag kolla på imorgon. Om herr Adam tillåter mig får lite ledig tid.

Nu ska jag klämma in dem sista DVDerna, så projekter avslutas. Annars ligger det DVDs på en pall i två veckor.

Kommentarer
Postat av: FANATISK!

OCH ASTRID LINDGREN OCKSÅ! ANNARS GÖR JAG DET! ASTRID ÄR DEN FINASTE SOM VANDRAT PÅ DENNA JORD!!!!!!!!!!!!

2009-10-22 @ 00:26:40
Postat av: Frida

Jag har bara EN Astrid Lindgren just nu, Bröderna Lejonhjärta. Men jag vill ha Mio min Mio och Ronja Rövardotter. Jag såg en Astrid Lindgren box på Åhlens för något år sedan.. den får gärna komma igen!!

2009-10-22 @ 15:02:27
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!