2009-10-10  17:49:20

Jag och vår lägenhet

Nu städar jag vår lägenhet IGEN! Shit vad jag och Micke är duktiga på att stöka ner och vi är snabba också!
Som häromdagen (eller ja, i torsdag för att vara korrekt) så kom en ny mamma från babycaféet upp med Emese och mig. Och Emese visste att jag legat i sängen i 4 dagar och Micke haft hand om mig, Adam och lägenheten så allt stod just nu stilla. Och det är inte så "bara" då jag och Micke gärna drar fram alldeles för mkt saker runt i lägenheten, så fastän jag "låg still" i fyra dagar så stökade jag till. Jaja, för att återgå till vad saken gällde så ursäkta jag för röran och tyckte hon det var för mkt fick hon stanna i hallen. Men jag menade på att eftersom vi har en liten, som ligger på golvet så är här rent (förutom ett rum) på golv och så.. det är bara prylar, tallrika och förpackningar överallt! Det förstod hon inte alls hur det kunde gå ihop.

"Vadå? Städar ni runt alla saker?"
- Nej, nej.. det är ju städat innan.. och prylarna ovanpå.."
"ÖÖh.."

Vad jag menade var att jag dammsög dagen innan jag blev sängliggande och eftersom vi inte rördes oss så värst i lägenheten så flög ju inte dammet runt direkt och jag åt i sängen så jag stökade inte till i vardagsrummet med matrester och allt som kan trilla ner på golv och så. Men sedan så har jag tagit fram saker ur min garderob, adams leksaker, Mickes alla colaflaskor ect. RÖRIGT, ej skitigt.
Men denna bruden är ju lite bakom flötet.

Jag försöker få in bilderna jag lovat men min dator grälar med min mobil. Den vill inte få igång kommunikation mellan deras blåtand. wtf!
Så ni får vänta några dagar med mina bilder.

Jag kan iaf visa vad jag bett Adams gudmor Sabina köpa till Adam.

bästa BOKEN OM MIG inte så lite kaxig från barnbyrån.
En lite annorlunda fylla-i-bok med lite roligare frågor och unikare utseende.
Jättesöta illustrationer och boken är i bra material och bunden med ringar.


Också köpt på barnbyrån.
En bok där mormor/morfar eller farmor/farfar ska fylla i.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!