2009-09-21  21:35:20

Beskrivning

Nu sover Adam för kvällen. Han är fortfarande lite gnällig och jag har ont i mina muskler, men vi börjar bli piggare båda två. Jag lät dock väldigt förkyld imorse när jag lämnade tillbaka stolarna till Familjecentralen i våningen under oss.

Idag åkte jag och Emese till Landskrona och vi delade en lunch med min pappa, sedan gick vi till barnbutiken Toddler och fann mycket fina saker, men vi shoppade inte. Vi är båda "fattiga" (vi har pengar men inte till att slösa till ickebehövande saker), vi försöker spara. Snart kommer julen och så..
Plus att Adam har leksaker så det blir över efter namngivningen i lördags.

Tack till alla ni som kom! Det var en helt underbar dag & kväll! Jag gick inte och la mig förrän kl 3 på natten. Jag och Danie var lite mysfulla där runt 2 tiden, härligt.

Dagen började med att Adam väckte oss allihopa. Markus, Michaela & Tommy bodde inne i Adams rum som också är vårt gästrum pga vi har en inbygd loftsäng där inne. Vi började med att dricka lite kaffe sedan kom min mamma och så började dagen rulla på. Jag och mamma handlade grönsaker på torget medan Micke, Markus, Michaela och Tommy åkte till Ikea och Väla för att handla uppläggningsfat och alkohol. När jag och mamma kom tillbaka så började jag göra de sista cupcaksen och mamma började med salladen, dressingen och köttet. När de andra kom tillbaka började vi duscha och göra oss iordning. Micke och Tommy åkte och hämtade fler stolar, kaffekoppar och kaffekokare på pappas jobb och sedan gjorde de sig iordning. Vi låg bra till i planen under förmiddagen men sedan började det blir knapert om tid.
Helt plötsligt när jag sitter inne i sovrummet och fixar med det sista på överraskningen och placeringskorten så ringer det på dörren och in kliver mickes föräldrar!!! Sibyl och Bruno var finklädda till tänderna och stod där med en vacker blomma! Jag var så paff och så stressad att jag inte ens sa hej! Micke kramade om sin mamma och började gråta. UNDERBAR ÖVERRASKNING!! Jag ändrade snabbt i placeringen och sedan började gästerna komma!
Då hade vi inte placerat ut allt på borden, korten låg i min hand och glasyren på cupcaksen var inte gjord. Så när gästerna strömmade in stod Markus, Michaela, Tommy och André i köket och hjälpte mig med cupcaksen. Vilka cupcakeshjältar ni är! ♥
Sedan så satte vi igång med ceremonin. Den var lite längre och lite mer högtidlig än den i Södertälje. Jag försökte att inte gråta denna gången också men när jag såg mina släktingar och arbetskamrater fylldes jag av så många känslor på en gång att hulkandet satte igång igen. Jag hade skrivit ett litet tal till Sabina och då började hon också få tårar i ögonen. Sabina läste ett otroligt fint tal till Adam sedan läste jag en dikt jag tänkte skriva här.

"Jag födde dig raring, du kom ifrån mig,
Och hela mitt liv ska jag älska just dig
Din hy är så fjunig din kropp är så varm
Jag håller dig nära intill på min barm
Du somnar så nöjd och så trygg vid mitt bröst
Jag nynnar små visor till glädje och tröst
Gyllene lockar och ögon så blå
Knubbiga armar och fingrar så små
Din hand i min hand, ditt gurglande skratt
För mig är du lyckan, en värdefull skatt
Du växer var dag, liten blir stor
Jag gläds åt din framgång, jag är ju din mor"

Vem som har skrivit den vet jag inte. Det är ett stycke ifrån en längre dikt. Jag tänkte kanske att jag skulle läsa upp mer och mer från dikten ju äldre Adam blir och sedan tillslut ge honom hela dikten..

Sedan fick våra kära gäster äta en härlig buffé av kycklingspett, oxfilé, potatissallad, pastasallad, grönsallad med tillbehör och bröd. Salladerna hade Sabinas kära far gjort. Allt åts med stor aptit men mycket blev över :) Det ska jag och Emese äta upp..
Sedan var det kaffe, cupcakes och presentöppning som gällde. Jag hade gjort över hundra stycken cupcakes, fem olika sorter. Pecan & sirap, Morot & Kardemumma, Kokos, Cheesecake och Rocky Road. Det blev ca. 25 stycken över bara!
Och till presenterna. Herregud!! Folk kom ju med fler än EN! Och vi hade ju bjudit många. Presenterna fick ligga på golvet och i en stol för att få plats!

Adam fick:
Tre måtstickor, olika slutlängder på alla.
Ett mjukt tåg,
My Very First Musical Rabbit,
Lilla boken om pappor & Lilla boken om mammor,
En liten Mirandanalle
Hundnalle (som Adam fått samma av tidigare och som är en stor favorit!)
Två Lasse Åberg tavlor
Musical Zoo
Bestik
Snickarbord
Sköldpadda i koppel
Pussel
Två klosslådor
DVD-box - Fem myror är fler än fyra elefanter (!!!!!!)
Tuggleksak
Ask med en liten grodprins på, till hans första tänder
Mjukisgroda, ekologisk
Nike träningsställ och puma skor
Ram där man ska gravera in namn, längd, vikt, klockslag vid födsel
Tröja och byxor
Barnservis från Rörstrand
Bondgård från Rättvis handel
Grodtavla med Adams namn på
Vita Barnkammarboken

och faktiskt den gåvan jag uppskattade mest och gillar skarpt (jag gillar ju givetvis alla saker, men denna åkte direkt in i hjärtat) och det är det porträtt Jenny ritade på Adam och ramat in!! UNDERBAR!!!!


Gästerna gick inte heller hemma lottlösa. Jag hade gjort en presentpåse till alla med en liten gåva i. Den som jag pratat om lite här på bloggen som "överraskningen". Det var lite godis i påsen samt en nyckelring med en bild på Adam och en text på baksidan. Den var väldigt uppskattad och folk tyckte det var en rolig idé.

 

adam 2,5 månad gammal


Kommentarer
Postat av: Jenny

Är så himla glad att ni tyckte om den. Hoppas den fick plats nånstans på era väggar =)

Ses på lördag snäckan!

Pussss

Postat av: Sabina

det roliga är att jag läste allt fast jag var där....började nästan gråta igen ^_^ fiiint minne

2009-09-23 @ 14:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!