2009-09-18  12:15:07

Förkyld pappa = förkyld bebis & mamma

Micke har nog smittat mig och Adam med hans förkylning! Adam är snorig och andas svårt genom näsan. Han är gnällig, trött och äter jättedåligt. Jag har huvudvärk och muskelvärk och det hjälper inte att behöva bära Adam överallt just nu pga att han är gnällig.

Jag fick ha honom den första 1½ timmen i bärsjalen då jag dukade lite och satte igång en tvätt&diskmaskin. Sedan åt han minilite till somnade gott i soffan. (Ursäkta den dåliga kvalitén på bilden)

Jag har gjort en agenda för dagen:
1. Först ska jag fixa med kycklingspetten här hemma
1½. Förbereda köttet (om jag hinner)
2. Gå på babymassagen
3. Bära upp 6-10 stolar från Familjecentralen (där jag ska ha babymassagen)
4. Hänga upp tvätt och tvätta mer!
5. Välkomna Sabina (gudmor) och min pappa.
SEN GÄLLER DET ATT JAG FÅR DELEGERA!
6. Pappa får börja bryna köttet & Sabina får passa Adam alt. disken om Adam är gnällig.
7. In med kycklingspetten i ugnen
8. Micke kommer hem!
9. Micke får vika tvätt och städa sovrummet (igen!)
10. Jag, Sabina & Adam går ner till stan och gör ärende.


Sedan har jag inte hunnit planera mer.
Jag vill åtminstone hinna med det innan min mamma kom 17.30 - för då ska vi duka färdigt, fixa buffébordet, alla glas och koppar ska vara diskade så dem kan placeras ut. Sedan behöver köttet vara färdigt.

Puh!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Nu är jag med sjuk ;( hade feber inatt och är helt slagen nu ;(

2009-09-21 @ 11:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!