2009-09-27  23:45:57

Offline hela dagen

Jag tog en datorfri dag idag. Och varför ska jag nu berätta..

Jag vaknade imorse av att Adam låg och jollrade bredvid mig i sängen. Ja, han sover fortfarande mellan oss men det är för att ungen är så envis och ska tvunget lägga sig på magen med huvudet neråt och inte få någon luft, han kan nämligen bara rulla åt det hållet. Från rygg till mage och inte tillbaka. Så istället för att jag ska behöva oroa mig att han ska kvävas eller få panik, eller för den delen hasa mig upp och vända honom 5-7 ggr varje natt och istället bara sträcka ut armen och göra det i sängen.
I ALLA FALL !!
Så tittar jag lite på honom, ger honom en leksak och somnar om. Då vaknar jag ca. 1-3 minuter senare av en stor duns och 2 sekunder senare hör jag Adam skrika i högan sky!! ADAM HAR RULLAT AV SÄNGEN! Både jag och Micke flyger ur sängen, jag minns inte hur jag lyckades i ena sekunden ligga i mitten av sängen och i nästa stå med båda benen på golvet. Men vart är ungen?! Först såg vi inte honom men så kom vi ju på att vi har en glipa mellan vår huvudände och väggen under fönstret. Vi bor nämligen i en sekelskiftslägenhet med 25cm djupa fönsterkarmar och under dem finns gamla breda vattenburna element. Men just i sovrummet befinner sig inte elementet under fönstret så det blivad en håla där, då övriga cm av sängen, vid vardera sida om fönstret tar i väggen ca. 15 cm innan. DÄR HADE LILLEMAN TRILLAT NER!! Så jag springer runt och drar ut sängen och Micke plockar snabbt upp Adam. Allt detta skedde på kanske mindre än 1 minut.
Lilla gubben hade på något vänster slagit runt sig själv så pass att hans huvud kommit över kanten och med åkte kroppen. Så han hade landat med huvudet först rakt ner på en fördelningsdosa. Så han fick sig ett blåmärke i pannan och en bulla lite ovanför tinningen.

När Micke väl har han i famnen slutar han genast att skrika och bara gråter lite, men det slutade han med efter 5 min och sedan fick vi ett stort leende. Han överlevde fallet bra och han blev nog mest bara rädd. Det skulle jag också blivit om jag landat i ett trångt utrymme.
Ingen större skada skedd än de två blåmärkena. Han har varit samma goa Adam men han har fått kunglig behandling. Jag har suttit vid hans sida hela dagen och han har fått sova i min famn varje gång. Jag har pussat på honom, lekt med honom, busat med honom, sjungit, berättat sagor och bara varit med honom.
Det hoppas jag ni respekterar.

Det var det lilla dramat idag. Så det blev ingen babysim då vi blev avrådda att utföra några aktiviteter med lilleman.

Och idag är det ju söndag och då tittar jag alltid på Ghost Hunters på TV4 Plus kl. 23.00 men tror ni jag fick det idag?! Nu har dem ändrat tiderna på programmet så det varierar! Idag börjar det inte förrän 00.55! Fy. Får se om jag orkar vara vaken tills dess..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!