2009-09-10  15:01:22

Suicide Dagen

Idag är det World Suicide Preventions Day, den 10e september 2009.

Officiella hemsidan - http://www.iasp.info/wspd/index.php
Helsingborgs Dagblads hemsida, repotage - http://hd.se/helsingborg/2009/09/10/nordvaestskaanska-sjaelvmord/

Jag ska tillsammans med min mamma och övriga boende i Helsingborg stad gå till Stadsbiblioteket kl. 17:30 för att hedra våra nära och kära. Jag ska tänka på min kära moster som drev sig själv till den punkt att hon den 28e januari 2007 valde att ta sitt liv i sitt eget hem och efterlämnade sin man och sitt barn. Det går inte en dag utan att jag tänker tillbaka.
Det värsta var att jag och min moster fått dålig kontakt den senaste tiden och när hon ringde dagarna innan min brors födelsedag (den 12e januari skulle han fylla 20 år) och undrade vad han önskade sig. Det konstiga var att hon aldrig varit intresserad av födelsedagar innan men hon lät nästan sur på mig när jag ganska surt bara sa "köp honom en DVDfilm..". Men hon visste inte! Hon visste inte hur sur jag var på henne att hon glömt min födelsedag året innan, hur hon bakis ringde och sa grattis två dagar efter. Eller när hon stal pengar från min mormor gång på gång. Jag var så arg, så frustrerad! Hon var som min extramamma när jag mådde psykiskt dåligt. Hon tog hand om mig, älskade mig, lät mig sova hos dem hur ofta jag ville.. Hon lät mig göra dumheter men påpekade senare vad jag gjort fel. Hon visste inte att allt jag ville höra från henne var "förlåt..". Jag skulle berättat så att när hon gick bort, så skulle vi fortfarande vara bästa vänner. Jag mår så dåligt över det! Ingen visste, inte ens hennes arbetskamrater - som var psykologer och psykoterapeter allihopa. Bittra verkligenhet.

Idag, ska vi tänka på dig Pernilla Burle ♥

Kommentarer
Postat av: Karin

vad fint, jag fick rysningar.

2009-09-10 @ 23:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!