2010-04-28  17:13:08

Besiktning

Spring hit och dit. Fram med sulkyn, tillbaka med den. Adam ska ha mat, Adam ska sova. PUH!
Idag har det varit eld i röven på oss!
Först valde vi att gå och handla kl. 9.30 då mamma gick till jobb och vi tog en liten vända på Söder först. Adam somnade inne i butiken och jag tänkte att då tar jag en liten promenix igen.. så jag gick inom Söderpunkten (ett litet, litet varuhus i Helsingborg) och suktade i skyltfönstret hos Lindex. Deras kläder med glitter och neon is to die for! Jag valde att plocka lite kläder för att bara testa, jag är ju lite ny med min kropp. Vad går det för egentligen? Jag väger ju dock fortfarande mer än vad jag gjorde innan graviditeten men ändå! Så jag plockade på mig ett par harembyxor, en skjort-tunika, en fladdrig klänning och en lager på lager-klänning.
Harembyxorna var jag BIG NONO! Haha.. Jag hade då inte fått mig ett eget harem om jag gått runt med dem.
Skjorttunikan var i storlek 44 (!) och jag fick på mig den! Victory! Men tuttarna var för stora och den satt faktiskt tajt, men jag fick den utan problem på mig, inget korvskinn men ändå väldigt tajt. Det var en liten vinst i sig.
Den fladdriga klänningen var också i storlek 44 och den satt ju utan problem också riktigt bra.. förutom över bysten som inte alls fick plats, de trycktes in till stora pannkakor. Såg väldigt komiskt ut.. så åter igen nej.
Men lager-på-lager klänningen, som fanns i svart och turkost - u n d e r b a r ! Det var en storlek L. Halleluja! Okej, den ska säkert sitta mer löst men wtf, den fanns endast upp till L och den satt absoluuut inte tajt utan helt perfa! Jag fick craving och stod och snurrade länge i båset. Jag hade inte tittat på prislapparna då jag inte tänkte köpa något, bara testa olika modeller. Men nu tittade jag.. 249kr. Not bad, not bad at all. För den med pengar..
Jag lever på existensminimum just nu och det är rättare sagt "lånade" pengar, av min sambo och mig själv.
Men tur jag inte hade plånboken med mig så jag gick sorgest ut ur butiken efter hängt tillbaka denna underbara kreation!

Efter si sådär 40 min plingar min mobil till och där ser jag ett meddelande från Lindex.
"Hej.. du får nu 25% rabatt på ett köp.." VA?!!!
Men vänta nu. 25% rabatt av 249kr blir, 1/4 av priset.. 1/4 är ca. 60kr av det där. Efter ha räknat ut det i mobilen konstaterade jag att klänningen skulle isf gå på ca. 180kr! Jag var på väg in i butiken igen då jag kom på att jag inte hade plånboken på mig och jag kan faktiskt vänta.. Vänta tills jag fått lite mer pengar. Men inte för länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!