2010-04-11  16:41:16

Det här går ju inte så bra..



Adam är fortfarande hemskt dålig. Han har sedan imorse endast klarat av vätskeersättning från Apoteket. Vi ger honom 5 ml i en spruta för oralt bruk var 3-5e minut och efter 4 timmar imorse försökte vi ge honom lite vällning men efter 3 ml (han dricker vanligtvis 250 ml) så vände det plus all annan ersättning som varit i magen. Så det var bara att börja från början, men nu har vi upptäckt att han inte tåler att man rör hans mage eller ben, så att byta blöja tar helt plötsligt väldigt lång tid då man knappt kan böja hans ben utan att han hulkar.
Det är 2 steg fram och ett bak som gäller.
Vi kör på endast vätskeersättning till kl 8 imorgonbitti, då vågar vi försöka ge honom välling igen då blöjfunktionen är som den ska då han fått ersättning. Så håll tummarna?

Hela familjen har spenderat dagen inne i sovrummet där Adam ligger. Vi har ätit frukost här, löst Melodikrysset här och duschat/kissat i omgångar. Mina föräldrar är absolut underbara, för detta hade jag aldrig klarat av själv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!