2010-04-22  19:32:22

Drömklänningen

Idag, när jag och mamma tittade i affärer så såg jag min drömklänning. Eller rättare sagt min mamma testade den.
Vi var inne på Kappahl och dreglade över deras nya Vintage Stories. Denna gången 50-tal. Underbara, pastelliga och blommiga 50-tal. Men det finns inget från storlek 46 (bara ett fåtal plagg, alltså inte alla, speciellt inte de snyggaste) och uppåt och inte heller för småpojkar. Endast för "smala" kvinnor/mammor och småtjejer. Det fanns väl fina 50-tals kläder till pojkar också? Hela grejen med grease t. ex?! Det är 50-tal! Så ett par coola jeans och t-shirts med alldeles för korta ärmar, collage-tröjor och allt! Jovisst, det kanske inte passar just de flickkläder som är ute nu, de är ju väldigt puttinuttiga och romantiska men jag anser ändå det borde finnas en manlig version.
Jag kan förstå, ur säljarsynen (och jag har för mig jag sett en artikel om varför det bara lanserats till flickor/kvinnor), att kvinnor handlar mer kläder än män, därför finns inte kollektionen för herrar/pojkar och Kappahl har väl ingen direkt överflödig herravdelning. Men vad är det här med att inte ha det till 0-12 mån pojkar! Det är inte ens unisex kläder vi snackar om utan helt och hållet, rosa, rosigt och rött Jag vet att man kan ha rött och rosa till pojkar men det finns bara i klänningar och kjolar. Så pass långt vill jag inte driva genusperspektivet.

Åter till min drömklänning.
Titta på denna underbara skapelse!
Från Kappahl alltså, 499kr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!