2010-04-18  14:14:52

kolla vad jag ska få leka med i sommar!

Titta här var jag ska få leka med i sommar?!


Micke har godkänt blomster- och grönsaksland vid lillstugan!
Här vill jag gräva ut en liten fyrkant till kanske vinbärsbuske? Eller nåt annat större buskage och så blommor längs staketet och/eller hallon?


De där fula rabarberliknande blanden ska jag försöka minska ner och se vad man kan ersätta dem med. Bakom dem, under till kan man säga finns en liten damm. En liten pöl som säkert kan pyntas och vårdas den med!


Här är Mickes sk "berg", det är en gigantisk sten som friggeboden också står på tror jag. Vet inte hur djupt eller hur brett den sträcker sig under marken men den ska iaf sköljas ren från mossa och skit och där ska mina lyktor stå tillsammans med krukor och förhoppningsvis en kar med små örter. Det ni också ser är Mickes föräldrar friggebod/gästhus, det gula är deras dubbelgarage där alla våra prylar gömmer sig just nu. Jag ska få be om att ha en hobbyhörna där inne då det är ett uppvärmt garage, det finns också ett pingisbord där inne. Och den andra gula husknuten ni ser till höger är faktiskt Mickes familjehem, hans föräldrar hus, så vi bor bara 20 m bort från deras hus. Uppe på det lilla "berget".


Vad jag i alla fall fått godkänt från Mickes föräldrar är att byta ut dessa gamla plattor på vår veranda (framför dessa stenar ligger "berget" och friggeboden och till vänster är det där stora staketet). Ska bli kul att få lägga nytt och få det fint och fräsch för bor vi inte kvar just i denna stuga under Södertäljevistelsen så kommer jag ju ändå återkomma varma sommardagar och ta hand om min lilla trädgård. Det får bli vår lilla kolonilott typ.

Projekt blommor och kryddor har jag inte fått klartecken från svärföräldrarna än. Det är trots allt deras ägor.


Kommentarer
Postat av: Jenny H

Hej gumman, ville bara tipsa er om att inte byta ut plattorna, dem blir nämligen JÄTTE fina igen , med hjälp av en högtryckstvätt och medlet Grön Fri. (Den tar bort alger, mossa och annan beväxning på tak, stenar mm) Finns att köpa på Bla. Colorama och i andra färgaffärer. Sålänge stenarna är hela så är det synd att kasta tycker jag :) Sånna stenplattor är kult att ha om man bor på landet, vi har samma på vår uteplats ;)



2010-04-19 @ 11:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!