2010-04-19  10:06:37

Minnen i en liten.. sockerskål?

Är det inte otroligt vad små saker från ens familjehem eller ens saker som tillhört ens familj kan få minnen att bubbla till ytan. Glada som sorgliga.
Imorse, efter att jag varit på gymmet, så satte jag mig ner för att hinna ta en kopp kaffe med mamma då får jag syn på den här bredvid mig!



(Förlåt för att övrig text är centrerad men jag förstår mig verkligen inte på denna buggen som blogg.se har! När man lagt upp en bild så kan man inte få texten efter den som vanligt! Jag blir galen! Det hjälper inte att lägga in bilden/bilderna sist heller.. Någon som vet varför?)
Vad är det nu för speciellt med den här? Detta är min mors sockerskål. Detta är den skål som alltid stod på spisfläkten i vårt gamla radhus på Raus Södra i Helsingborg. Det var i den här skålen min bror gick och åt sockerbit efter sockerbit fastän han inte fick(!) och var gång så försökte han saaaakta ta av locket och lika smidigt lägga på det igen, för annars hörde mamma vart han hade fingrarna. Så underbart att se den igen! Och så underbart att jag märkte att mamma bytt ut den "nya" mot denna imorse. Minnen!
Jag kom också ihåg att när Dennis smygåt socker så åt jag 1/4 gurka med massor av salt. Vem gjorde egentligen missen? Han som åt socker med en ämnesomsättning från Gud eller hon som proppade i sig salt, som binder och redan var lite smårund?! Haha..


Kommentarer
Postat av: madde

Jag vet, jag trodde att det bara var så hos mig!!!

Jag brukar göra så att jag skriver hela inlägget och lägger in bilderna där det ska vara fast allt högerställt, sedan när hela inlägget e klart och alla bilder på plats då centrerar jag bara bilderna!!! Det brukar funka, inte jämt dock men kankse 80% av gångernas=)

2010-04-20 @ 16:44:06
URL: http://maddesmumms.blogg.se/
Postat av: veronica

haha jaaaa DET kommer jag också ihåg!!! kände igen skålen direkt!

2010-04-21 @ 08:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!