2010-04-24  16:25:46

Recept

Jag fick en frågan om vad Fajitas är och hur man gör det och jag som älskar det just nu så tänkte jag skriva ner det! Ni måste bara bryta den tråkiga tacotraditionen på tjejmiddagar eller liknande och göra fajitas någon gång! Man kan fortfarande ha lite plockemat men istället för den hemska och tråkiga köttfärsen så har man en rykande het panna med kyckling och annat gott! (Märks det att jag inte alls gillar köttfärs??)

Jag och Karin testade färdig fajitaskryddning både i pulvetform och flytande och den som är pulverbaserad var godast! Så ni vet!

4 port.
400-500 gr kyckling (det är sisådär 2-3 kyckingfiléer - inga monsterfiléer!)
0,5-1 mango (beroende på hur sött man vill ha det och om man gillar mango)
0,5-1 burk minimajs
1 st paprika
1 st gul lök

1-1,5 dl vatten
1 st påse med Fajitas kryddmix,
(Finns hos ICA, Santa Maria och Old el Paso) 

1. Strimla kycklingen och bryn den på järnet.
2. Tillsätt hackad lök, strimlad paprika, skurna minimajs, mango och kryddmix. Blanda väl.
3. Häll i vattnet (mängd kan variera från kryddmix till kryddmix så läs alltid först bak på påsen!)
4. Låt sjuda i ca. 5-10 min. Rör om då och då.
5. Värm tortillabröd i ugn eller micro.

Nu kan man också, om man kanske har en tillbjudning, endast fixa till kycklingen, kryddmixen och lök innan och låter gästerna lägga på paprika, minimajs, mango och annat på efteråt. Det tar ju absolut inte längre tid än tacos!

Kostnad ~ 100 kr beroende på vilka produkter du använder och vilken mängd.
Kcal ~ 260 kcal/fajitas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!