2010-08-26  22:43:26

KARIN ÄR EN OLYDIG FLICKA!!

Fy vad jag har varit orolig ikväll! Fy bubblan vad mitt hår har rest sig på kroppen och magen knyts sig.
Det räckte inte med att jag blev dundermätt av avokadon så börjar klockan ticka på..
Rätt vad det var, var kl. 21.30 och Karin hade fortfarande inte kommit hem! Hon stängde butiken ikväll och då slutar hon 20.15 och är hemma typ 20.30! Vart har hon tagit vägen?
Jag skickade ett sms "du har väl inte cyklat och dött?".
Fick inget svar.
Jag ringde en gång.
Fick inget svar.
Jag ringde en gång till.
Fick inget svar.
Jag började bli orolig!
Skickade sms till Heden "är Karin hos dig?"
Fick svaret: Nej.
Meddeladen honom om läget och vi blev oroliga tillsammans.
Jag ringde Karin en gång till.
Inget svar.
Jag skickade ett sms till hennes mamma "är Karin hos dig?"
Fick inget svar.
Ringde sedan upp hennes mamma och hon var INTE DÄR!!!
Nu var vi tre st. som var oroliga för Karin. Har hon cyklat och trillat? Har hon blivit kidnappad eller påkörd?
Vi alla tre försöker sedan ringa om vart annat till Karin och tillslut kommer Heden på att hon kanske är med Fanny. Fanny är Karin arbetskamrat och jag springer till hennes schema och ser att hon jobbade med henne.
Okej, hur får vi tag på Fanny då??
Jag börjar söka på google, hitta.se och eniro.se. Jag vet vart hennes balkong är! Men ingen Fanny finns på internet! Varför är det så med dagens "ungdomar"? Varför reggar man sig inte? Dumt! För Karin har sprungit bort och vi behöver Fannys nr.
Ska jag ringa polisen?
Nej, jag ringer Karins mamma igen. Jag har under tiden fått Hedens msn och vi är oroliga tillsammans däröver.
Vart är den där Fanny???
Heden kommer på att jag skulle kunna gå in på Karin msn, men har inte henns uppgifter. Men kanske logga in på hennes dator och se om hon loggas på automatiskt och leta upp en Fanny i listan. Jag får hennes superhemliga lösen till datorn, FÖRLÅT KARIN!!, och loggar på.
Jag loggas inte på automatiskt och oron kommer igen, men sedan ser jag att det finns offlinemeddelande i aktivitetsfältet!!! Jaaaaaaaaaaaaa!! Fanny står där!!!
Jag tar hennes msn snabbt och rusar in till min dator.
Addar.
Väntar.
Ser att Fanny går online!!
Skriver "Jobbar du med Karin? Är hon där?"
Får inget svar.
Karin mamma ringer mig. Hon ber mig ringa hennes pappa. Ja, säger jag. Han har bil.. den kan jag låna och leta efter Karin fina cykel.
Men just när jag har Karins mamma i telefonen lyser det till från Fannys konversation.
"Ja hon är här"

HURRA!! Vi hittade Karin.
Vi tycker alla hon är en "jävla unge" men vi är alla glada.
Karin har inte trillat och skrapat upp sina söta knän, eller blivit kidnappad eller blivit påkörd.
Hon är hos sina kompisar.

Nu ska jag sova!!!
Och du, Karin. DU FÅR DISKA I EN HEL VECKA FÖR DETTA!! Älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!