2010-12-04  10:54:55

I love Skype

Vad hade vi gjort utan internet?

Jag och Adam satt precis och snackade med mina föräldrar som är i Tyskland, via Skype. Adam älskar när vi snackas vid via datorn. Vi brukar ha på vår cam men jag hittade inte den nu men mamma och pappa har sin inbyggd i datorn så han fick se sina morföräldrar iaf. Nu har jag tusen små fingeravtryck på min skärm. "tittah.. tittah" säger han (ja, jag överdrev lite igår, han kan säga mer än mamma men inget som hade med själva inlägget igår..)
Jag skypar ofta med mina föräldrar, det är så skoj, vi snackas vid flera gånger om dagen och Adam som inte kan prata kan få vinka och peka när kameran är igång. Det betyder mycket för oss alla.
Jag har ju min lillebror i Österrike, men det känns inte som det, på grund av Skype. Vi kan snacka många gånger, gratis och kolla på varandra. Visa frisyerer, nya kläder, husdjur och Adam.

Jaha, vart tar all heminredningssnack vägen nu som jag lovade när jag flyttat till nytt?
Ja, finns det någon hemlig stil på hur man ska placera kartonger och omaka möbler så har jag nog den, men det kan inte vara kul att se. Jag sitter varje dag och kollar i min inspirationsmapp och de jag känns som, rent möblemangsmässigt passar bäst är dessa två.




Ungefär såhär stort är mitt vardagsrum, minus fönsterväggen på långsidan. Jag gillar den maximalt använda ytan och att allt finns där: mediatek/bibliotek bakom soffan, loungekänsla med fåtöljerna och datorbordet snyggt inkluderat.



När Adam kan sova i sitt nya rum och jag kan flytta sängen lite kommer jag ha liknande space som på bilden. Jag gillar färgerna men jag vill nog ha mer grått och kanske någon accentfärg som passar till trätoner. Men nu ska jag inte ha två skrivbord utan jag hade tänkt ha ett sminkbord kanske eller en byrå. Fast skulle det störa mig med datorn i vardagsrummet så åker den ju självklart in i sovrummet.


Kommentarer
Postat av: karin

hehe hade också det sovrummet i min inspirations-mapp ;D

2010-12-04 @ 11:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!