2010-12-15  10:35:09

Lugnet före stormen

Havet var stilla innan stormen kom..

Igår var Adam jättehänging och ville mest bara sova så vi stannade hemma. Jag fick världens energiutbrott och städade, fixade och började göra julkola samtidigt som jag gräddade pannkakor till lunch. Kolorna blev dessvärre misslyckade då de blev grynade och när jag skulle nollställa det med honung och ättika blev det nog för mycket ättika eller så var det en dålig honung. Surt och jäkligt blev det. Jag försökte rädda det med att göra en chokladbädd ovanpå för att söta ut det men inte, det var dömt att misslyckas. Typiskt! För kolan verkade smaka jättegott innan!

Och all denna energi var nog en signal på att "imorgon kommer du må så dåligt att du kommer att vara glad att du orkade allt och lite till dagen innan..". För idag hostar jag så att jag dör. Jag har svårt att andas och mitt huvud bultar. Jag är minst lika seg som Adam var igår och jag vill mest bara sova, men det går inte med en 20 månaders hemma.


aja.. vi ska vila och dricka kaffe (paradoxallt)?


Kommentarer
Postat av: V

vad TUSAN gjorde honung och ättika i kolan??? hahaha. sirap socker grädde is the shit! Våra blev kalasgoda!

2010-12-15 @ 12:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!