2010-12-03  19:20:24

Problem kommer sällan ensamma

Vad gör jag nu då?

Jag har haft två riktigt sketna dagar men jag är så glad att jag är på Jobbtorget mellan 9-12 och får träffa mitt lilla gäng. Där får jag dricka billigt kaffe, titta på snygga karlar och skratta! Idag fick jag skämmas för mitt "blåmärke" på halsen men det kunde jag bjuda på!
Men hemma är det tufft. Jag har många kartonger att gå igenom samtidigt som Adam antingen är en fas eller bara agerar utåt pga flytten. Men det är skrik i högan sky, många många krokodiltårar och viljan att bli buren överallt. Det är tufft när han inte pratar än heller, för han är lika målmedveten, viljestark och nyfiken som en annan 20 månaders men allt han kan säga är "mamma.." och givetvis peka. Jag förstår vissa saker, de självklara och när det endast är en enda sak han kan peka på men annars blir jag gråhårig med att försöka förstå.
Jag behöver felanmäla lite saker i lägenheten men de har bara 1 timmes öppentid, via telefon = omöjligt! Jag har ingen förrådsnyckel så vissa kartonger står bara och stressar mig med inget nödvändigt i.

Puh! Jag har svårt för att sova med allt som snurrar i min skalle.
Jag har förresten inte hunnit julpynta heller men blir så förbannad för Adam vill bara springa runt med alla arvegods och porslin/keramik figurerna så jag skiter nog hellre i det. Det får bli en julgran - KANSKE - om Adam kan hålla sina ettriga fingrar ifrån den.

Hör ni bitterheten? Jag vantrivs som bitter och stressad. Jag är ju en mañana mañana-person! Skjut mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!