2010-02-05  16:06:56

Aftonbladet.se

Jag läste en artikel på aftonbladet.se om ett par som blivit nominerade till guiness rekordbok för att varit så snabba på att träffas och bilda en familj! De fixade biffen på 11 månader och det slog mig att det gjorde jag och Micke med. Nu körde vi ju inte på volvo, villa och vovvespåret.

Här är artiklen.

Jag kom också på att jag går i mina föräldrars fotspår.

Dem träffades i januari/februari 1984 - då var min pappa fortfarande officellt gift men i skilsmässa.
Dem förlovade sig 13e juli 1984 - då hade min pappas skilsmässa precis gått igenom och mina föräldrar bodde nog ihop då, inte säker.
Dem gifte sig 8e september 1984.
Jag kom till världen 25e juli 1985 - 1 år och 12 dagar efter förlovningen. 10 månader efter giftemålet.

Micke och jag träffades den 17e april 2008.
Vi blev tillsammans officiellt & flyttade ihop 23e juni 2008.
Jag blev gravid den 8e augusti 2008.
Vi flyttar in i större boende den 1e november 2008.
Adam föddes ca. 1 månad för tidig, den 22e mars 2009 - det var dagen innan vi skulle fira 9 mån som par.
Han föddes alltså 26 dagar innan Mickes och min årsdag, ca. 11 månader efter vi träffades första gången!

Jag läste en artikel när jag väntade Adam att hon den Christine Meltzer, från Hey Baberiba! också blev gravid med sitt första barn 3 månader in i hennes och hennes sambo/make eller om dem ens är tillsammans fortfarande också år 2008. Så, så ovanligt är det inte.
Läs bibloggarna till artikeln. Det var ju dö-vanligt förr, inte så vanligt nu. Klart det då kraven på en själv som vuxen och samhällsmedborgare ökar för varje år med utbildning, ekonomiskt trygghet, bostad, bil och arbete.

Kommentarer
Postat av: Karin

hahhaha nej frida bland kändisar är det fan inte ovanligt att gifta sig/skaffa barn tidigt ;P det är typ norm för dem.

2010-02-05 @ 17:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!