2010-02-07  22:15:09

Besatt

Nu är jag själv. Ensam med Adam. Iaf i lägenheten.
Micke åkte någon gång i eftermiddags, kommer inte ihåg när och han tog lite med sig.
Vi hade dock kunnat få mer dubbel så många kartonger men Micke intalade ju mig att man inte alls fick med så mycket i ett sånt där släp. Det fick ju plats massor!
Micke åkte med 3 meters soffan, skrivbordet (SOM VÄGDE TON!), soffbord, 3 Billy CD/DVDhyllor och ca. 15 kartonger. Imorgon ska han hämta fler kartonger, förhoppningsvis de två Markörhyllorna och så hans mat.
Imorgon kommer det kännas tomt! Då ska han ju inte komma tillbaka dagen efter...

Jaja, jag överlever nog.
Jag har ju min Karin som får underhålla mig i 1 månad eller så.

Apropå vikt och hela den baletten så har jag gått och blivit praktiserande kaloripolis! Jag är helt besatt av min nya app till iPhonen. ShapeUp Club heter den. Den är gratis och underbar! Den har en stooor databas med ca. 100.000 matkombos inlagda i en fast databas sedan kan man söka lokalt (som svenska märken eller så) och då kan man få upp 200.000 andra förslag. Det är dock privatpersoner som skrivit in faktan om maten och så, den stämmer ju inte till 100% men det är ju hyfsat ok. Jag har använt det i två dagar och är så nöjd! Det känns så bra att ha en liten maskin som räknar ut alla kalorier.
Enligt den ska en viktnedgång från 114 till 79 kg med att gå ner ca. 1 kg i veckan ta 35 veckor. Vi kan ju hoppas?
Jag ska väga mig igen hos Eva den 19e feb. Vet inte om jag ska väga mig själv nästa fredag eller vänta och bli överraskad. Det lutar mot det sista. Då jag inte vill bli förfärad om vår våg, som just nu visar 1-1,5kg mer.

Nu ska jag gå och lägga mig.
Junior har lärt sig somna runt 21snåret nu. Vi är snart där!! Målet är 19-19:30.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan ! :)

vad trevligt att fler skåningar ska bosätta sig där uppe, har hört talas om dig när jag hämtade mina föräldrar hos göran och pia i julas! Jag kommer jobba i pershagen (bränningestrands förskola) var på intervju i lina enhörna också men tackade nej till jobbet där. Då jag fastnade för bränningestrand :) . Går in i min sista vecka här i skåne, så har en del att stå i med packning och allt. När ska ni flytta upp ? Kram Malin

2010-02-07 @ 22:49:38
URL: http://mittlivitalje.blogg.se/
Postat av: Madde

Hallå du jag har lite frågor. vad är det dom på sjukhuset(vet ej om det är dit du går) Hjälper dig med? Och hur kan man få kontakt med dom?

2010-02-08 @ 16:27:20
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag håller med dig ang vägningen. Dom säger ju dessutom att man ska försöka hålla sig till en och samma våg, eftersom det kan variera mellan olika, precis som du sa. Så håll dig till din andra beslut, du kommer säkert bli positivt överraskad!

2010-02-09 @ 10:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!