2010-02-19  08:14:05

"Gå inte ut"!

Aftonbladet varnar för snö och extremt blåsigt och skriver "gå inte ut".
Kanske tur att Micke inte kommer ikväll. För fastän det är OK väglag här i Skåne så är det ca. 1/3 eller mindre av hela hans resa neråt från Södertälje.
Men mirakel kan ske??


Idag ska jag väga mig! Kl. 9.30 ska jag befinna på mig Vårdcentralen med Adam.
Puh, jag är riiiiktigt nervös denna gången. För det har gått bra med maten, jag har inte ätit för mkt eller onyttigt, jag har inte rört mig lika mycket som jag velat men jag rörde mig mer än första veckan. Så håll tummarna!!
Jag ska faktiskt ta bussen ut, jag vet, det är inte långt att gå och så jädrans kallt är det inte men anledningen kan jag inte ta upp här.. men jag lovar er att skulle jag inte lida av det jag gör så skulle jag gått! (Jag har gått dit alla 4 ggr jag varit där tidigare).


Karin: Det var bara fyra/fem st och jag kan ju inte ta bort dem för då faller ju meningarna? Hur menar du egentligen? Bättre fler dem än ett dom som är fjortis/var inte med på svenskan.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Det må vara så att korrekta stavningen är DEM, men de lär också ut på svenskan att den vardagliga termen är DOM (alltså man använder det när man pratar, jag känner inte någon som säger DEM). Alltså är det också korrekt att skriva DOM, iaf i skolan. (de skolor jag gått i)

2010-02-19 @ 12:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!