2010-02-25  13:47:07

Jag är svettig men jag gillar't!

Idag så gick jag nog upp innan tuppen. För att sedan ångra mitt beslut och gick tillbaka till sängen. Tanken var att jag skulle hinna duscha medan Adam fortfarande sov och vara helt redo med packad skötväska, gymväska och vara redo med frukost till Adam och mig. Men jag gick upp 7.15 istället, 45 min innan jag skulle möta min mamma på Åhlens. Men jag hann ändå allt och 8.01 var jag utanför Åhlens, då hade dem precis öppnat inför BOKREAN! (Jag hoppade att duscha givetvis..)

Väl där så blev vi lite besvikna. Vart var alla bokhögar och berg av kuriosa? Det var ca. 7 prydliga små gångar med lite böcker. Åhlens hade ju skickat ut ett reklamblad, med hyfsat många titlar i, som jag trodde skulle vara en försmak men alla böckerna i detta reklamblad var nog det enda som fanns, förutom lite strölitteratur som dem lagt dit dagen innan. Sedan blev vi glada igen då vi kom på att nu ska vi handla böcker!
Jag handlade titlar som:
Ego Woman, Carolina Gynning
Hemliga pappan, Andreas Ekström
Livet kan inte vänta, Sara Natt och Dag
Älskade form (svensk formhistoria från 50-, 60- och 70-talen), Thomas Eriksson
Sushi (tradition och fusion), Emi Kazuko
Barnböcker:
Gissa hur mycket jag tycker om dig (4 böcker om vintern, sommar, höst och vår), Sam McBratney och Anita Jeram
Pricken, Margret Rey
Sedan två böcker till Julia på hennes födelsedag.
Eftersom jag handlade så mycket böcker och betalade mammas med så fick jag två värdecheckar på 50kr.

Efter det gick vi hem till mina föräldrar där jag lämnade Adam och begav mig till gymmet!
Jag körde mitt cirkelträningspass och det tog ca. 1 timme, alldeles lagom! Jag var väl inte direkt genomsvettig när jag gick därifrån men min kropp fick minsann träning för på varje sista set om 10 reps. så fick jag kämpa med dem sista 2-3 reps.
Så nu sitter jag sunkig, luktar illa och otvättat hår. Men vet ni vad? JAG GILLAR DET!
Jag har nu tagit ett steg till mot mitt mål och ett stort steg! Jag förtjänar att lukta illa nu och må bra.
När jag gick hem ifrån gymmet kände jag mig 3 meter lång och 50 kg lättare. Jag kände mig stolt över mig själv. Jag känner mig lycklig, glad, nöjd och som om det vore vår ute. Jag skulle velat kunna kopiera den känslan och lägga ner den i pillerform och dela ut till alla jag mötte. Då hade världen varit en bra plats!

Kommentarer
Postat av: karin

:D

2010-02-26 @ 09:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!