2010-02-11  22:22:07

Läkert

Har ni sett nyheten i tuggummihyllan?
För övrigt så älskar jag tuggumi! Speciellt nu när man ska hålla koll på vikten. Jag tuggar istället för godis, jag tuggar istället för att småäta och jag tuggar istället för att äta medans jag lagar mat.



Jag märkte en smart sak, i min kaloribesatthet.
Läkerol har märkt ut hur många kcal det går åt per tuggummi. Hur snällt är inte det?
Så om ni köper dessa, kolla på baksidan längst upp till vänster, där finns en liten ruta!

För er som bara undrar så innehåller ett av dessa tuggummi endast 3 kcal och det är bra lite, även för tuggummi! Då jag kan meddela att en putteliten Viktväktarnas Chocobiscuits är 20 kcal och 100gr lösviktgodis är 400 kcal!! Jag måste ju tillägga att dessa tuggummi är grymt goda!

Jag tänkte också på att jag tror jag vill lägga in lite såna här inslag i min blogg. För jag har märkt folk har mycket frågor om vad jag äter, vad jag snackar om med Eva på vårdcentralen ect. Så då kan ni faktiskt få lite nyttig information bland allt skräp jag skriver. Hoppas det är OK!

Kommentarer
Postat av: karin

det er ingen nyhet. har ju funnits länge frida ;P

2010-02-12 @ 01:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!