2010-02-27  11:09:22

Mm.. YES

Allt smakar aceton/diskmedel just nu.
Jag började undra om det var något med halssjuka, förkylning eller liknande men en tjejkompis påminde mig om kroppens funktioner vid en diet.

Från wikipedia:
Ketos är ett metaboliskt tillstånd som uppstår när levern i stor omfattning frisätter ketonkroppar i blodet. Triglycerider (fett) bryts ned till fettsyror och dessa omvandlas i sin tur till ketonkroppar av levern. Ketos inträder vid fasta och kan leda till en doft av aceton.

Hmm, det låter kanske allvarligare än vad det är.
Jag är inte i en fasta just nu dock har jag börjat ersätta de flesta målen med Naturdiets smoothies och shakes. Jag äter lite frukt till mellanmål och middag på kvällen. Det borde ju vara anledningen..
Och när jag gick på Extravaganzas möten så var det just Ketos man ville att man skulle starta upp med. Där åt man ju bara ca. 600-800 kcal om dagen med deras shakes och soppor och det är vad jag är uppe i nu också. Det var deras viktminskningsprogramidé (wow, titta på det långa och krångliga ordet!).
Så, jag kanske ska vara nöjd och se om något händer??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!