2010-02-09  08:51:07

Sen kväll, tidig morgon

Wow, idag var det lite svårt att gå upp när klockan ringde.
Jag har upptäckt att det är nog pga jag har gått och lagt mig då Adam somnat, runt 21-21:30 tiden plus att jag börjat äta frukost, lunch och middag - ordentligt, så har jag haft all denna energi.
För idag hade jag den där lilla huvudvärken mellan ögonen. Så det blir nog tidig sänggång för mig hädanefter!
För jag gillade ha energi fr o m 7:30 på morgonen.'

Idag åker min skatt.
Vi packade bilen med lådor, hyllor och allt möjligt igårkväll. Nu blev det ännu tommare i lägenheten, men det finns en hel del kvar! Men lite till ska hämtas helgen Micke kommer ner för lite sent alla hjärtansdagsfirande i Malmö.
Vad ska ni göra på Alla Hjärtansdag? Bruka ni göra samma saker eller gör ni olika? Låter ni er partner fixa allt?
Jag brukar göra olika och jag brukar vilja hålla i planeringen. Jag gillar också hålla det internt. Alltså att lyfta fram det man har gemensamt, eller haft gemensamt och kanske något man skrattat åt förut för att få en liten lättsam tvist. Jag gillar ge gåvor med eftertanke bakom. Det blir så mycket mer personligare då fastän det kan vara en kastrull eller ett duschdraperi! Detta året ska jag faktiskt slå på stort och vi har bokat en hotellnatt i Malmö. Vi ska vara barnfria och vi ska GOSA bara. Det är det vi saknar nu. Vi ska sova till kl 11 (om vi vill) och vi behöver inte plocka upp saker från golvet så inte Adam stoppar det i munnen. Vi behöver inte lukta kiss, bajs och välling.
Men vi kommer sakna vår lilla groda, men det gör det speciellt också. Man ska saknar varandra ibland.

Adam är förresten jättekrånglig med maten och har varit det sedan han var kräksjuk. Nu är det en vecka sedan och dem på BVC tyckte det var lite konstigt. Han klarar kall mat bätte än varm men börjar ändå storgråta efter några skedar av båda. Jag försöker lugna honom med lite sång och det funkar, så under en grötmåltid hinner jag sjunga Imse Vimse Spindel 5 ggr, En Kulen Natt 3 ggr, Lilla snigel 2 ggr och Klappa klappa 5-6 ggr.
Jag gör allt så att lillgrodan får i sig maten. Men idag ville han inte fastän jag sjöng. Så vi får hoppas han fick i sig så det räckte. Jag får hålla lite koll och se om några tänder dyker upp, än så länge syns inget på tandköttet.

Madde: Jag ringde vården för 3 veckor sedan för att diskutera om dem kan hjälpa mig med min övervikt. Jag fick pratat med en läkare som också tog grundliga prover och sedan blev jag skickad till deras utb. kostrådgivare - en sjuksköterska (Eva). Hos henne går jag gratis och väger mig. Hon informerar också om vad jag ska få i mig mer och jag har fått hem massor av bra papper osv. Men man måste fixa viktnedgången själv, jag går bara hos henne för att få hjälp utifrån och feedback. Dem som har stor övervikt, som mig, kan få hjälpmedel i form av piller, som jag kanske ska testa om 1-2 månader. Men då måste man ha ett BMI på över 35 tror jag, eller mer! Mitt ligger på 40,1 just nu. Men du kan ju alltid ringa och höra? Hur dem ställer sig till din viktnedgång? Om dem kan hjälpa eller så. Jag fick en kostanadsfri telefontid med en läkare som sa att jag absolut fick hjälp via dem. Fråga efter det, så du inte går dit och betalar 120kr för inget! Och vad jag sa i telefonen var min vikt, min vikthistoria och vad jag vill gå ner. Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Johanna

En sak har jag lärt mig av att en kiddo som alltid i stort sett krånglat med maten och är kräsen,det hjälper inte att försöka..tjata...truga....Ett barn svälter sig aldrig, så länge dom dricker och kissar så är det en bra grej....=) Att han ej vill äta, strunti det..ge han bara sån mat du vet att han äter och älskar om det så är samma mat i vecka två ggr o dagen=)

2010-02-09 @ 20:34:26
URL: http://misstigerchic.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!