2010-01-03  19:10:05

Fortfarande hos mamma och pappa

Vi har inte kommit så långt, jag och Adam. Vi är fortfarande hos mina föräldrar. Mycket pga min bror är här, han åker ju tillbaka till Österrike den 6e med min pappa. Så vi får fira hans födelsedag lite innan (han fyller 12 jan).

Jag har suttit och surfat den senaste timmen på "kompakt living", "compact living" och har fått lite inspiration. Men det finns alltså inte mycket att hämta hem. Så jag hoppas jag kan sprida lite ljus då jag ordnar om i bloggen till att ge tips och råd till de som bor mindre, självmant eller inte. För så ofta är det inte jag träffat folk, speciellt familjer med yngre föräldrar, som bor som vi gör nu - på 118 kvm. Det är isf föräldrar som var unga när dem fick sina barn men efter x antal år skaffat sig sitt hus eller så.
Jag hoppas folk vill läsa det jag skriver också. För jag kommer naturligtvis förmedla min vardag där uppe. Det kommer bli mycket nytt, många tankar och annan vardag. En mindre kulturkrock faktiskt.. men det är mina föräldrars förtjänst som misstag. Jag är van vid centralt, många vänner till både mig och min övriga familj, intresse i uteliv, fikor, shopping och leva livet.
Nu byter jag detta mot landet, väldigt liten vänskara (till en början) till mig och typ ingen till övriga av Mickes familj, knappt något vettigt uteliv men säkert mycket fika - iaf Adam och jag, hyfsat shopping - isf på något stort köpcentrum och det lugna livet. Men det är väl inte fy skam?

Jag har redan nu spånat fram med min mamma hur vi ska lösa förvaringen och fler finns det att leta fram.
Det kommer bli mycket hemmabygge och fynd. Jag vill blanda nya, moderna visioner med gamla hjälpmedel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!