2010-01-04  22:05:49

Fy f*n för danska Nordea!!

Jag är så arg, så jävla arg! Jag har precis suttit och bara spytt ut massa svordomar!!

Jag skulle föra över min föräldrarpeng den 30e då det var då jag fick dem. Jag hade till 15:30 - TRODDE JAG, för när jag väl förde över dem 15:15 så står det i ett irriterande litet meddelande att betalningsfristen var kl 13:00 helt plötsligt. Jaja, det stod att jag skulle få dem den 4e januari och det fick jag leva med.
Jag räknade ihop alla våra räkningar och upptäckte att denna månaden blir riiiiktigt knaper. Jag behövde alla mina pengar till julklapparnas fakturor, CSN, elen och saker till Adam vi behövt att köpa (resesäng, nya pyjamasar ect..).
Jag har ju inget arbete mera och ska då inte betala a-kassan längre och det räcker med att inte betala i ca. 3-4 månader så avslutar dem det till en. Men denna gången hade jag faktiskt tänkt ringa dem men samtidigt inte förra över några pengar denna gången.

Men nu när jag ska gå in för att betala räkningar så finns det inga pengar på mitt svenska konto och jag loggar in snabbt på mitt danska konto och se att dem där jädrans pengarna fortfarande ligger under behandling och det är för att den där a-kassan är dragen och summan som jag angivit som skall föras över helt plötsligt inte stämmer längre. OCH DEM PENGARNA SOM DROGS VAR DEM ENDA PENGARNA JAG SKULLE HA ÖVER DENNA MÅNADEN! 700kr, till INGET, då jag inte har rätt till a-kassan ändå!! SÅ SURT!
Men hur kan detta få gå till?
Jag "överförde" ju 15.000kr och på detta lilla "kvitto" man skriver under med sin säkerhetskod (hos danska Nordea) står där den summan som skall föras över och när och det datumet var idag. Hur kan då ett utomstående företag gå in och DRA pengar frå en summan som står under behandling att föras över. Jo, visst, pengarna existerar ju ändå på det danska kontot men dem är ju tingade!

Så den danska banken fick ett vääääldigt argt mail och jag vill ha tillbaka dem 700kr!!!!
Jag ska minsann ifrågasätta detta mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!