2010-01-07  11:08:17

Inbrott i natt

Inatt vid 00:34 så hörde vi en hög smäll, vad jag trodde var grannarna som möblerade om igen.
Men Micke visste bättre, han hör bättre än mig också(!) och tittade ut genom fönstret och ser någon som brutit sig in i matbutiken Gott Hjärta mitt över gatan. Det visade sig senare vara tre stycken som sprang inne i butiken.
Micke ringde polisen direkt och snackade med dem hela händelseförloppet igenom. Polisen sägs ha sett dem, dvs dem kört bakvägen och spanat då det inte är så klokt att ta folk på bar gärning då vi visste inte om dem hade något vapen eller annat tillhygge plus det kan bli kaos och dem vandaliserar butiken ännu mer.
Efter ca. 15-20 min var ungdomarna färdiga och gick bara rätt ut och svängde förbi butiken. Men vi lyckades se dem rätt bra och gav ett utförligt signalement på alla tre. Vi såg också vart dem gick en bra bit bort då vi bor så högt upp. Vi fick sedan höra att dem tagit två av dem tre direkt men skickat hund på den tredje som hamnade på akuten. SKÖNT VAR JU DET! Inte att killen hamnat på akuten men att dem blir tagna.

Men var det verkligen värt det? Deras liv kommer ju bli helt annorlunda och svårare nu. Ingen kredittrovärdighet, kanske nekande av jobb ect. För vadå, lite ciggaretter och en växelkassa?
Jag var så förbannad, då jag känner dem som äger butiken och hoppas innerligt att dem inte förstört något!
Men jag var där nere i morse och berättade allt och det hade varit ganska lugnt. Men dem hade själva inte fått reda på något förrän dem själva ringt polisen imorse då det hade sett ut som ett slagfält där inne men dörrarna var låsta (det hade Fastighetsjouren sett till att fixa).

Här har ni ett felaktigt inlägg av HD.se om vad som skedde inatt.
http://hd.se/helsingborg/2010/01/07/tva-greps-efter-inbrott-i-butik/

Det var ju värsta amatörerna eller liknande som utförde det då dem var i butiken alldeles för länge och sprang runt som förvirrade råttor där inne. Plus vilken butik, en sådan liten butik, har mycket värdefulla saker kvar efter stängning?! Visst, de har ingen överbevakning men det betyder inte att man går fri - det har Micke bevisat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!