2010-01-24  13:23:22

Miljonlotteriet

Jag tittar på lördagens specialprogram av Miljolotteriets Lyckohjul med Hannah och Hans. Det är väldigt intressant och se på nylanserade program med annorlunda programledarpar. både Hannah och Hans är vana vid tvkameror eller liknande. Dem är inte tonåringar och dem har säkert "lugna" familjeliv. Så på den biten är dem nog inte så olika. Dem borde passa bra tycker jag men på något sätt lyckas dem vara stela.
Men jag kan bara relatera till då jag gick teaterprogrammet på gymnasiet. När man spelade mot/med vissa i klassen blev framförandet riktigt dåligt men sedan kunde man göra samma show men bytte ut någon så blev den perfekt! Det handlar om det här med ja-sägare och nej-sägare. En nej-sägare är en sådan att hur dem än gör det så avslutar dem samtalet. Vare sig dem vill eller inte. Det är svårt att ha ett flöde i dialogerna med en sådan person. Så känns det som hos Hans och Hannah. Och jag misstänker det är Hans. Han poängterar allt så hårt att det är svårt att plocka upp något efter det. När dem ska bolla repliker mellan varandra blir det en knepig paus då Hannah ska ta över från Hans och när det ska bli tvärtom låter Hans inte Hannah pratar riktigt färdigt så att det låter naturligt. Han hugger sig fram liksom..
Men sånt måste man ju lära sig.. Efter ett tag kommer dem säkert tänka lika och varit med om liknande personer i programmet. Dem kommer hitta sin nitch, sitt programledarparsnack.

Men det finns dessa paren i Morgontv också. Ganska intressant att se någon framfusig kan bli passiv beroende på vem som leder programmet med dem. En sådan kvalité är bra i teamwork eller liknande men i tv? njaaa..


Nu ska jag kolla på hur man ansöker till förskola.
Då det är bestämt att jag och Adam ska stanna kvar i Helsingborg till sommaren behöver jag ha Adam på dagis, annars kan jag inte ta något extrajobb. I värsta fall får jag gå hemma med vårdansbidraget. Men det är synd om mina föräldrar som jag ska bo hos en liten stund.
Det var ju en sådan bra plan vi gjort upp! Och så kom det där dumma brevet!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!