2010-01-17  17:06:24

Nystart

Nu börjar det vända här hemma.
Vi har nu bytt plats på skrivbordet och matsalsbordet och skärmat av, bokstavligt talat, vår matsal. Där inne ska nu bara möbler och kartonger stå, som hör till flytten. Plus allmänt skräp och loppissakerna.
Jag har också börjat slänga lite kläder. Vi började med Mickes då han ska flytta upp först. Så alla hans saker ska vara 100% igenomgångna och nerpackade då han ska med sig det upp. Ganska skönt faktiskt, att vi ska flytta i intervaller. Jag får lite längre tid på mig att säga adjö till Helsingborg och Micke får som sagt möjligheten att ge järnet och jobba ordentligt utan att tänka på att Adam och jag väntar där hemma. Vi är båda supernöjda.

Adam sitter och slafsar i sig sin leverpastejmacka bredvid mig. Jag tycker halva mackan ligger på golvet men han börjar se mätt ut. Han är iaf den mest nöjda bebis efter sin leverpastejmack-stund för då får han kladda hur mycket han vill. Det brukar börja med att jag ger honom lite fruktpuré/dessert/klet och sedan ställer jag fram tallriken med den uppskurna mackan framför honom. Då vill han gärna bara gräva ner händerna i mackan och känna på den. Bli kladdig och komma i rätt stämning. Sedan försöker han köra in så mycket macka det bara går i munnen och tuggar glatt. Till sist får han sin päronjuice, för hans mage. HAPPY BABY!!

Det känns bra att det börjar bli en nystart nu. Vi går igenom precis alla våra lådor, vi slänger massor som vi skulle slängt för länge sedan, från första flytten till och med. Saker vi växt ifrån och saker Adam växt ur. Frågan är bara hur många möbler vi kan behålla. Vi visste vart vi skulle flytta för 1 vecka sedan men nu är vi på ruta ett igen. Vi letar lägenhet och det är lite läskigt då vi ska säga upp vår nuvarande imorgon. Så jag hoppas vi får en inom de 3 månader annars får vi maganisera saker och jag och Adam bor hos mina föräldrar en stund. Vi ska nämligen inte flytta upp förrän det finns en lägenhet till oss. Vi orkar inte mellanlanda i Mickes föräldrars lillstuga, där Micke nu ska bo under tiden han jobbar.
Så kanske fram till maj/juni bor jag och Adam kvar i Helsingborg. Ska bli spännande.
Karin ska nog flytta in fr o m feb då Micke sticker.


Kommentarer
Postat av: Madde

SPÄNNANDE MED EN FLYTT!! MEN LÄSKIGT:D



HOPPAS NI HITTAR EN LGH FORT:D

2010-01-17 @ 22:42:32
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!