2010-03-26  20:25:17

Jag har blivit en arbetslös shopoholic

Jag har blivit en arbetslös shopoholic. Hur bra är det? Inte direkt, nej.
Men helt plötsligt så kommer jag i kläder jag plockar från hängarna och då vill jag automatiskt ha dem! Eller lurar jag mig själv kanske? Som jag sa till Karin idag "jag minns inte senast allt det jag tog till båset passade". Jag har innan fått kompromissa med min vikt. Jag såg tidigare ett highlight:at inlägg på blogg.se's startsida som löd "klär du dig som din musikstil?" eller liknande och jag måste ha klätt mig som de jag kommit i bara. Alltså inte alls min stil! Varken musikmässigt eller huvudtaget. Jag har haft så tråkiga kläder och ingen sammanklang. Jag har inte kunnat använda en annan kofta till en annan klänning och så vidare. Så tråkigt!!
Visst, jag väger fortfarande mycket mer än vad jag gjorde för 3 år sedan, men då hade jag knappt pengar att handla för, det har jag inte nu heller men jag har orken och viljan! Jag vill ha mönster, färger och jag vågar!! Idag köpte jag färger jag inte trott jag vågat innan. Jag köpte mönster och vågade ha kläder som kanske inte gjorde mig smalare men inte fetare heller! Den visade upp min kropp hur den ser ut nu och jag är damn proud of it!
Jag inhandlade världen finaste korallfärgade minikofta och en vågad klänning!
Dagen innan handlade jag träningskläder och jag tog faktiskt en rosa hood som promenadtröja. Så jäkla fin!! Jag har alltid velat ha något rosa, något man kan bär till vitt.

Så när jag stod där idag med alla passande plagg så fick jag välja vilka jag skulle köpa. Jag fick välja kläder, kläderna fick inte välja mig! Befriande, töntigt och alldeles underbart!

Bilder på dem kommer kanske i dagarna och en morgondagens outfit trillar nog in imorgon!
Tack för att ni läser och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

hur är din kväll snygging? (:

2010-03-26 @ 21:01:41
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Johanna

Ser fram emot att se lite bilder på dom nya kläderna!



You go girl!

:D

2010-03-27 @ 11:08:54
URL: http://angelholmaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!