2010-03-29  22:34:48

Träningsvärk!!

Usch, pi och fy vilken träningsvärk jag har i mina vrister ikväll. Jag körde ett längre gympass idag. Jag inkluderade promenadband i 30 min, snabb takt och det gillade inte mina vrister!! Frågan är om det blir bättre om man lutar bandet? Ni vet, det är ett sådant band som man kan höja framtill så det blir lite uppförsbacke.
Och det märktes att det var påsklov på gymet. Fullt med småungar (läs: 18-21 år) som occuperade maskinerna onödigt länge och dem gymade 3o3 eller 4o4 och körde långsamma reps. per set. Förstod någon?
De körde alltså 10 repetitioner per man på en maskin, alltså t.ex 10 rep. gånger 3 eller 4 pers, gånger ytterligare 3 (man kör ju oftas 10x3 på en maskin). Sedan där emellan skulle dem rätta till kläder, hår och snacka skit. Så respektlöst och jobbigt att höra och se.

Jag ökade i vikt och repetitioner idag. 15x3 kör jag nu och allt från 3-10kg mer per maskin.
Jag vill också inkludera minst 20 min promenadband alt. 15-20 min crosstrainer.
Jag vill ge allt och lite till så jag får mina drömresultat, -1kg i veckan.

Sedan har jag och mamma haft full rulle med Adam och hans dåliga mage. Vi bytar nog 8-10 blöjor istället för närmre 5. Stackars lillen. Vill att han ska bli bra nu! Ska upp till lägenheten och BVC imorn och höra lite om vad man kan tänka på. Mamma ska ju passa Adam i Torekov mellan tis-tors. Vill underlätta det för dem båda!

Jag har gjort klart ett rum i lägenheten idag! Imorgon ska jag fösa in lite saker där, som ska med upp till Södertälje efter påsk. Sedan ska skräp och loppis sorteras och köket ska packas ner. Sedan hoppas jag att jag hinner torka av skåp och hyllor i köket.


Imorgon lovar jag det kommer lite bilder på Adams 1års kalas! Pappa laddade in alla i deras sega hemmadator och raderade dem från kameran så jag måste fixa dem via den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!