2010-03-05  08:30:48

Upp och hoppa, men våga inte ät!

Idag ska jag väga mig! Kl. 11.30 som förra gången. Men jag blir alltså verkligen jättenervös när jag kommer på att jag ska väga mig. Jag vill ju så gärna att det ska visa resultat allt jag gör. Jag kan inte säga att jag lever för detta resultat som jag väntar mig men jag vet att jag kommer bli arg om det står still. Men det betyder också att om det så bara står -0,1 på vågen blir jag glad. För det betyder att min kropp arbetar och att man kanske skulle börja förlita sig på måtten en liten stund..
Vi mätte aldrig förra gången så det ska bli spännande denna gången för det känns alltså som en miniskillnad.

Igår lagade jag och Karin skitgod mat!
Vi gjorde rotfrukter i ugn och till det hade vi sojakorv.
Rotfrukterna vi använde var kålrot, rotselleri, potatis, morot och palsternacka. Jag fick lägga lite lök vid sidan av, då lilla Karin avskyr det.
Vad jag kan få fram så är inte sojakorv bättre inom kaloriräknarsynsättet (gillar ni inte mina überlånga ord?) men det borde ju vara bättre för kroppen istället för att trycka i sig restprodukter som korv.
Dock vet jag att falukorv är en farlig korv! Den ska ni hålla er undan!!

Förresten, det är ingen som har ett tält dem vill bli av med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!