2010-05-12  13:30:45

IQ-inlägg

Alltså, jag och reklamer. Eller rättare sagt, jag, Adam och reklamer. Det är Adams favorittid, när reklamerna kommer. Då snackar han, viftar och han älskar att dansa med till Telia och Bredbandsbolagets reklamer där det är monotona musiksnuttar.
I alla fall, jag skrev för inte så länge sedan om Jysk reklam att detaljen med att jyskpåsen drar upp ett par Wayfarer och sätter på sig. Helt rätt och det är bra med detaljer. Jag älskar detaljer.. som är rätt dvs!
Jag är en plåga att se film med ibland då jag kan störa mig ganska mycket på att någons hår är fel sekunden efter det visats eller att man märker för tydligt när de spegelvänder bilder/scener med hjälp t.ex en skådespelares födelsemärke eller ärr. Av 3 års teaterstudier på gymnasienivå, teaterintresset i blodet, filmkurser från och till och en besatthet av att se det unika i filmer. Jag älskar filmer pga deras utseende i scener och framförande, inte alltid i berättelsen i sig eller budskapet. Framförallt inte t.ex i min f.d. favoritfilm Romper Stomper.

Nu svamlar jag. Ursäkta.
Till det jag ville säga med reklam och detaljer.
Har ni sett Lokas nya? Den där tre kompisar står vid en boulebana och diskuterar de nya smakerna från Afrika.
Sista scenen där de snackar om en afrikans fest och de visar ett klipp på det sedan försvinner bilden med en utzoomning. Då visas det i vänster hörna en lyktstolpe med ett par röda converse hängande där. Är denna scen iscensatt av ignoranta reklammänniskor med ingen känsla för research?
Alla vet väl vad ett par upphängda skor i lyktstoplar eller el-kablar från stople till stople betyder?!!
Att det säljs knark på gatan. Olika skor betyder olik droger..
Så varför har man valt att ta med detta? Afrikansk- kultur och fest betyder droger??? Nej fy!!
Ta bort det där.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Tony

men hallåja :P.



det är ju inte det ENDA det betyder, betyder skitmånga olika saker



http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.1252036-vad-gor-skorna-dar-

2010-05-12 @ 22:31:26
Postat av: Anonym

Det är vanligt i USA att tro att där skon hänger, där finns det droger att köpa. Det sägs också betyda att en gängmedlem blivit mördad. Men båda förklaringarna är ganska osannolika då skor ses hänga på relativt avlägsna delar av landsbygdens vägar som är osannolika scener för gängmord.

2010-05-12 @ 23:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!