2010-05-10  20:05:16

Nämen tittar häääär!

Jag vet, jag är kass på uppdateringen nu men vi har infört en ny regel att ingen av oss (Micke eller jag) ska sitta vid datorerna och spela respektive blogga i evigheter när Adam är vaken. Det får ske när han sover eller kanske är inne i sin lek eller liknande. Det är bara detta att Adam som innan sov mellan 9-10 och sedan mellan 14-15, vilket är underbara tider för- och eftermiddags lurer, för att sedan somna vid 20-21, vilket ger en som förälder lite egentid och framförallt tomt i soffan lagom till 21-filmen och ikväll VILL jag se vad som visas. Hugh Jackman, slurp!

Hmm.. jag undrar egentligen vad Micke spelar.
Precis så hörde jag han säga och jag citerar:
"Spider loves the c*ck" - Say whaaat??

Åter till ämnet!
Adam har nu ändrat sina tider till att gå upp kl. 7 för att vilja ha morgonvälling (som jag ska ändra till morgongröt när jag återvänder till Helsingborg) bums! Det får han och vi gosar lite, säger godmorgon och kittlas lite.. men då ska han sova direkt igen. Snooza alla jäkligt tidig förmiddagslur! Så sover han ibland ända till kl 9! Herre min skapare.
Så är första naptime klar! Och dagen rullar på och han ska sova igen vid 11-12 tiden och sedan IGEN kl 16-17 tiden. Hmm.. det är något lurt på G, jag misstänker utvecklingsfas! För han är sur mest hela tiden också. Inget kul att växa upp.
Men ja, så dagarna är lite snurriga och jag vet inte när han vill sova och vad han vill äta och sedan ska jag hinna städa, diska och tvätta under tiden så datorn har varit prio -100 just nu.
Men på onsdag åker vi till Helsingborg och då får jag nog lite rutin på allt igen, då har jag ju mamma och pappas beskydd och hjälp med Adam. Jag hoppas på en kickstart till sommarens träning också då jag tänkte teckna ett måndagskort på friskis (=träning på kvällar och helger med!).
Sommar 2011 here I come! (Ja, jag vet det är 2010 nu men har ni sett mig?! Puh, det krävs 1 år för att få rätt på det här fläskberget!)

Jag har förresten kammat hem två fina "priser" från Tradera till vår hem i Enhörna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!