2010-11-12  10:25:34

Dödssjuk

Godmorgon!

Ni får verkligen ursäkta men jag är jättesjuk.
Jag har varit dålig sedan förra fredagen och verkligen försökt få ihop vardagen. Jag har diskat, städat, gått till Jobbtorget, lekt med Adam och lagat mat precis som vanligt men allt är inte precis som vanligt vilket har resulterat i att jag crashar var och varannan dag och hostar mig igenom nätterna och kan knappt prata för det river i halsen och jag är supertäppt i näsan (eller jag låter som det).
Det har bara varit en sak efter en annan. Adam blev också dålig förra helgen och igår fick han 39 graders feber, vilket är rekordet för honom - inte ens när han var magsjuk och blev inlagd med dropp hade han 39 grader!! Han har en låg temp, 36,6, precis som mig och min pappa.

Och då jag är ensamstående har jag inte haft så mycket tid att sitta vid datorn utöver vardagssysslorna och så sjuk som jag är. Har ingen annan som kan göra sakerna åt mig eller med mig. Tråkigt.
Nu börjar jag också känna av knivskarpa smärtor i båda öronen så frågan är vad man ska göra i helgen.. Mina föräldrar har erbjudit sig ta Adam, med eller utan feber - dock inte sjuklig (men det är han inte) så att jag kan få packa inför flytten som är om 14 dagar! Jag tror jag ska ta det där erbjudandet men sedan är jag också bjuden till kalas imorgon som jag inte vet vad jag ska göra. Jag tror jag måste säga nej. Så tråkigt!
Förlåt Veronica. Jag försökte verkligen bli frisk.

Gah, den här sjukdomen är inget att leka med och jag tänker aldrig, aldrig säga "men du är ju bara förkyld.." till någon som mår som mig. Det är ett helvete!

Kram

Kommentarer
Postat av: tine

Vet hur det känns... har 39 i feber just nu och hostar lungorna ut mej... dra lasset hemma själv med två barn.. wooooo... :/

2010-11-12 @ 10:34:53
URL: http://monkeyhey.blogg.se/
Postat av: S

Attans Frida! Det hade varit kul att "catcha up" lite imorgon ju... Men viktigast är att man blir frisk ju! :)

2010-11-12 @ 10:45:14
URL: http://keepingup.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Nu har jag skrivit instruktioner om My newsdesk :)

2010-11-12 @ 22:05:10
URL: http://whattowear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!