2010-11-22  21:01:43

Kallhygge

Det börjar glesna lite mellan inläggen nu.

Ja, ni som läser bloggen hyfsat noga vet att jag är mitt uppe i en flytt nu. På fredag får jag tillgång till den nya lägenheten och hade planerat flytta över allt och hinna städa gamla lägenheten, på samma helg. Vad tror ni? Jag har barnvakt plus vi är 4 vuxna på fredagen. Barnvakt och 7 vuxna på lördagen. Sedan lite städ och upppackning på söndagen. Jag är peppad! Let's do it!

Mitt öga mår bra förresten, ni som undrar. Vet inte vad som flög i min skalle. Stress? Migrän? Damp?

Jag har börjar tänka. Det kan faktiskt komma bra saker ur det där ibland. Jag har gått på två oerhört motiverande förläsningar, Modig i vardagen av Sofia Sivertsdotter och Bli din egen Coach med Torgny Svensson. Det har fått en att inse sitt eget värde. Det är bra, för det man bär med sig inombord visas också utombord. Jag har länge velat slå mig ner i skolbänken igen. Drömmen är ekonomi. Så oromantisk är jag! Ekonomi. Matematik, budgetering, administration, excel.. jag dreglar. Men en annan, riktig, dröm är inredning. Design, konst, home styling och arkitektur. Wow. Tänk om man kunde få båda? Kanske.. men inte sådär pang boom.
Så vad säger ni? Vad ska jag våga satsa på?

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Oj, du har mycket att fundera på. Och att man bloggar lite mer sällan när man flyttar är inte konstigt. Jag hamnar där själv på nyåret nån gång.

2010-11-23 @ 15:53:55
URL: http://svorskan.se
Postat av: Alexandra

Definitivt det som ligger dig varmast om hjärtat. Lita på din magkänsla. "Den" vet ;)

2010-11-24 @ 12:56:30
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: elena

Ett enormt sting av avundsjuka sprider sig i mig. jag vill också flytta! :P



Vart inget höjdarjobb precis, inskriven på en bemanningstjofräs och hoppas på att bli en mänsklig robot och bli uthyrd till olika företag för slitgöra :P

2010-11-24 @ 15:18:01
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!