2010-11-21  08:53:01

Vad är det som händer?!

Gårdagen var lite knepig.

Igår så började jag packa ner det sista. Jag tänker endast ha uppe kläder, hygien och köksgrejer för de fem vardagarna jag har kvar innan flytten på fredag. Alla våra kläder ligger nu snyggt nervikta och alla galgar är omsorgfullt samlade i en blå ikeakasse. All heminrening är nerpackad i kartonger och vad som står på schemat idag är att packa ner alla viktiga papper i ordentligt ordning. Allt porslin ska ner i mina två mangelkorgar och gömmas från Adams nyfikna fingrar. Så jag vill påstå att cirka 65% är nerpackat och efter idag kommer endast daglig användning kvar uppe.

Men det var den lugna biten av gårdagen. Sedan händer en underlig sak!
När jag stod och lagade mat, kokt fiskfilé i krossad tomat - smaksatt med vitt vin, vitlök och basilika, så märkte jag att mitt i synfältet var det en pixlig fläck. Den växte och tillslut såg jag verkligen inget just mitt i synfältet. Jag trodde det var spislampan som bländat mig på något sätt så jag började gnugga mig i ögonen och gick för att tvätta bort mitt smink. Men fläcken bestod. Jag serverade Adam mat och tänkte själv äta, men jag såg inte tallriken! Jag var tvungen att skaka på huvudet för att vart jag satte gaffeln. Oerhört obehagligt men vi åt upp och sedan satte vi oss i soffan. Jag började störa mig riktigt ordentligt på den pixliga fläcken men efter 1,5 timme började den försvinna. Jag upptäcker då att jag ser inget ut i vänster periferi. Helt mörkt var det. När jag satte upp min hand som om jag skulle vinka till någon såg jag bara min vänstra tumme. Då plockade jag upp telefonen och ringde 1177 och förklarade mina symptom. Sköterskan i telefonen tog kontakt med en ögonläkare i Malmö som ville att jag skulle åka in och undersöka mig idag.
Sådär hade jag det i 4 timmar igår, tills slut somnade jag av huvudvärken jag fått från att anstränga mina ögon och allt dubbelseende. När jag vaknade imorse är synen tillbaka men jag har lite smärta bakom ögonen och ser lite grusigt. Jag tänker inte ringa in (kanske ringa in för att få rådgivning) utan ta denna dagen som observation.

Kan det ha varit migrän? Men jag hade ingen huvudvärk eller illamående?
Kan det ha varit något med min öroninflammation, som tryckt på en synnerv?
Bara ren slump?

Kommentarer
Postat av: V

jag rä imponerad! Själv hade jag nog fått panik och börjat skrika hah ne kasnke itne men blivit rädd! JA! Hoppas det försvinner och bara var nåt tillfällgit!

2010-11-21 @ 14:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!