2010-10-14  11:45:21

Bak och fram

God förmiddag!

Här sitter jag, i tystnaden. Karin är och jobbar och Adam är på förskola. Det har bara gått 4 dagar på inskolningsvecka 2 men det känns redan så normalt att Adam är och leker om dagarna. 
Vad som inte är lika roligt är att Adam verkar gå lite tvärtomvägen. Han var hur glad som helst när vi besökte förskolan, under inskolningen och de första 3 dagarna jag lämnade honom men igår och idag har varit tuffa. Dock tror jag junior börjar få sin första förskole-förkylning samt han har snubblat och blivit biten. Han har fått lära sig den tuffa biten, att världen är inte bara är kramar från mamma. Det är inte lätt att vara liten.

Jag har försökt kombinera vila med att göra så mycket jag kan här hemma, så att det inte är för rörigt inför flytten. Någon kanske kommer och tittar på vår lägenhet (då måste den se representabel ut) plus att sitta rakt upp och ner här hemma känns lite onödigt. Idag borde jag spänna musklerna och bära ner 4-8 kartonger till källaren. Så får man en mindre rörig framtoning i vardagsrummet, som iofs är fylld av två-tre olika möbelstilar plus då kartonger.

Jag tror förresten att jag köpt en säng, från Jysk. En mäktig och kunglig säng. Där kommer jag snarka gott.

Nu blir det att pumpa kroppen med kaffe så att man orkar bära lite kartonger!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!