2010-10-31  17:25:44

Balkong inspiration

Kanske fel årstid att snacka om balkonger.

Men jag ska faktiskt ha en balkong nu och vilken årstid är perfekt att handla inför sommaren? Jo vintern såklart! Det är ju nu de bikinis som finns, är som billigaste. Utemöbler säljs ur lagerna och så vidare. Nu är jag inte ute efter att ställa balkongen i perfekt skick, riktigt än, men jag vill få ett "hum" om hur jag ska ha det. Vart jag ska ha saker. Ska man ha balkongmöblemang, göra egna tolkningar, kanske en vilostol istället? Ja, det finns ju tusen möjligheter tror jag. Min balkong är på markplan men har ändå ett högt "staket" då byggnaden är byggd med loftgångar. Hänger ni med?

Här kommer lite bilder som inspirerar mig till att vilja fixa iordning därute.


{En söt retroinspirerad balkong från Alvhem}


{Mycket trä och mycket grönska, häftigt med en vilostol, från Apartment Therapy}


{Kanske lite nergånget, men jag ser potentialen i det gamla bordet och grönskan, från Apartment Therapy}


{Jag fullkomligt älskar färgschemat i denna bilden! Stolarna är underbara! Apartment Therapy}


{Välkommen till trädgårdstomteparadiset! Ungefär såhär stor är balkongen jag kommer att ha}



Det finns faktiskt inte så många inspirationsbilder på balkonger. Inte mindre balkonger, som är i större behov att ordnas efter alla knep för att få ut så mycket av ytan som möjligt. Har ni bilder på era balkonger? Har ni överhuvudtaget lagt energi och ordnat era?
Och om det nu heter inredning, är balkonginspiration utredning då? Ett skämt i sann Svorskan-anda!!


Kram

Kommentarer
Postat av: Sandra C

Ooo, jag gillar stolen på bild två, ser skön ut. Kanske inte så praktisk, men vad tusan.. ;) Jag håller med dig, man ska alltid handla saker när det inte är säsong, då får man bättre pris. Förutsatt att man hittar saker man gillar såklart! Man ska ju inte handla bara för att det är billigt.. :)

2010-10-31 @ 17:40:55
URL: http://ambivalenta.blogg.se/
Postat av: Sandra C

Jaa, det är mina fina muminmuggar. Samla på saker är ju lite av min grej, du minns väl bokmärkena? ;) C-book är en fräck frisör/styling-bok som finns hos frisörer och som jag brukar jobba för lite ibland :)

http://www.c-book.net/

2010-10-31 @ 19:35:14
URL: http://ambivalenta.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan ♥ Vill bara påminna så många som möjligt för att ingen skriv-älskare ska missa mitt projekt som främst riktar sig till dessa underbara personer som tycker lika mycket om vackra små texter om kärlek som mig! Jag håller nämligen på med ett projekt just nu där precis alla får vara med och bidra med fina kärleksberättelser som sedan kommer samlas ihop till en himlans fin bok om kärlek! Snart är det dock försent att vara med så det är just därför jag försöker nå ut nu till så många som möjligt! så om du vill läsa mer om detta så får du så hemskt gärna kika vidare på bloggen, pusspuss ♥

2010-11-01 @ 01:07:34
URL: http://omkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!