2010-10-05  08:22:49

En ny dag

Godmorgon i stugorna!
... lägenheterna, husen, villorna och kojorna.

Idag är första dagen på många! Idag ska Adam få gå på dagis mellan 9-14. Det ska faktiskt bli riktigt intressant och se hur de har det och vad dem gör. För mig som endast ska ha Adam där 15 timmar i veckan kan det vara bra att se hur dagarna flyter på så att man själv kan styra upp måndagar och fredagar, som han är hemma med mig, liknande. Då blir det inte lika jobbigt för Adam när jag får jobb och han måste gå där heltid. Det blir väl bra?

Ni åt inte för många kanelbullar igår väl? Jag fick smaka en av Karins goda. Så slapp jag baka själv. Tråkigt att så många bloggar skrev om endast kanelbullens dag och inte internationella barndagen, speciellt de bloggar som har barn, större barn. Jag har inte så mycket att göra med min lille. Men nästa år ska vi börja fira den dagen. Det var någon på min Facebook som jobbar med yngre barn som hade läst om Afrikas barn och sedan hade de dansat till afrikansk musik. Det var ett bra sätt att inkludera världens barn. Nytta med nöje.

Nu hade jag tänkt kolla över packningen till förskolan sedan titta på lite barnprogram med Adam.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!