2010-10-25  11:52:15

Gewlt är Kewlt

Vad jag har märkt och det är ju inte bara jag misstänker jag, så är lila något av en favorit bland höstfärgerna. Dock undrar jag vart det kommer ifrån då inget blir lila under hösten. Om ni förstår vad jag menar? Jag tycker färgerna man tar fram ska återspegla det som sker utomhus. För mig hör färgen lila, våren till. Jag tänker på solnedgångar, svag värme, på väg att bli ljusare.
För mig är gult, som också är min absoluta favoritfärg som pastell eller klar, den ultimata höstfärgen. Nu ska vi inte måla väggarna gula utan bara använda den som en accentfärg. Lite senapsgult i hörnan av hallen, kanske sätta barnens gulaktiga leksaker i blickfånget, byta kuddfodral och örngott med ljusa toner av gult. Jag avundas dock de som vågar gå "all in" och öppnar upp färgburkarna och syr sofföverdrag.


{Solid Frog}


{Sugar and Spice}


{Inredningsbloggen (Trine Thorsen)}


{House to home}

Den sista bilden representerar mig bäst, tycker jag. Så skulle jag önska att min blivande hall ser ut och jag ska faktiskt försöka göra allt att sätta min egen prägel på det men ha en tydlig röd tråd och använda mig av denna mall. Jag har sett denna bild (de har säkert ni andra som också följer de större inredningsbloggarna) många gånger men speciellt glad blir jag då jag såg den beskrivas hos Jannice, som driver bloggen Simplicity. Där tar hon fram Feng Shui-andan bilden har och det gjorde mig glad i själen! Jag vill jättegärna tillämpa Feng Shui i min blivande lägenhet. Jag blev totalt såld!

Kram




Kommentarer
Postat av: Catrin

härliga bilder

2010-10-25 @ 19:27:54
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!