2010-10-30  21:04:11

Halloween mode

(läs titeln på engelska, tack!)


Gooodkvääääll alla monster.



Idag/ikväll är tydligen då vi plockar fram våra sanna sidor och dansar med djävulen. Jag minns senaste Halloween-festen jag var på och det var 8 år sedan(!!). Tydligen "firar" vi, i min närhet, inte Halloween. Lite tråkigt, jag hoppas jag kan få införa lite Halloween där vi ska flytta. Det bor ju massor av godissugna barn där tror jag!

Ikväll hade mina grannar dött om de knackat på hos oss för en halvtimme sedan. Jag försöker vänja Adam vid sin spjälsäng igen då han legat och snusat bredvid mig i snart en månad. Det är ju bara för mysigt! Tycker barn kan vara bebisar till de fyller 10, minst! Men i alla fall, senast Adam sov i spjälsängen gjorde han det utan protester och jag behövde bara ligga en liten stund bredvid i min egen säng. Men jag visste det skulle bli bråk ikväll. Och vilka lungor min son har! Nästan så man tror han är Pavarotti reinkarnerad! För att lugna honom lite körde jag min egenkomponerade "5 minutersmetod" och satte på ugnen och började skära rödbetor. Jag ska nämligen testa att göra rödbetschips - låter väl gott? Ser ni nu scenariot framför er? Adam står och skriker hjärtskärande och verkligen obehagligt (han har alltid gråtit och skrikit som om han ska dö inte ledsamt, till och med ibland så hårt att han inte kan andas emellan) och jag skär en grönsak/rotfrukt som lämnar röda fingrar efter sig. Hade jag öppnat dörren där och då (gärna med kniven kvar i  andra handen) så hade de absolut trott att jag lemlästade mitt eget barn!

Synd att de inte gjorde det.


Happy Halloweeen!


Kommentarer
Postat av: Veronica

hahaha de borde förevigats på film ju! ps. jag läste faktiskt rubriken på eng ;) nöjd jag blev!

2010-10-31 @ 07:18:08
URL: http://estachica.blogg.se/
Postat av: Lotten

Ha, ha... jag kan riktigt se det framför mig ;-)



Vår lilla betjänt på landet köpte min mamma på en auktion i början av 90-talet... jag vet inte vad hon gav för honom. Han håller en bricka i handen, lagon för att hålla ett glas eller en bok ;-)



Trevlig Halloween!

2010-10-31 @ 11:18:26
URL: http://ornnastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!