2010-10-20  19:44:16

Hjälp tack!

Godkväll!

Är det lika mörkt och kallt hos er som det är hos oss? Så mysigt! Hösten är här! Snart kommer vintern med dess underbara snö och frostmoln från munnen. Jag tycker mycket bättre om att frysa än svettas!

Jag behöver er hjälp som sagt!
Jag köpte (eller mina föräldrar köpte, jag ska köpa loss den sen) en säng häromdagen. Den jag snackade om innan, från Jysk. Nu äre det så att jag vill nog inte ha en sängstomme, det blir för upplyft på något sätt. Jag gillar inte riktigt känslan av dubbelsäng i en sängstomme. Inte min grej!
Så jag hade tänkte kanske snickra ihop något själv? Jag har aldrig gjort något liknande tidigare, men hur svårt kan det vara när man har internet och kompisar? Vad drömmer ni själva om för sänglösning? Har ni sett något roligt? Jag vill ha en annorlunda lösning till en sänggavel.

I min inspirationsmapp ligger det:


{Snygga hyllor från Apartment Therapy}


{En snygg tavelvägg från Elle Interiör}


{Sänggavel av en gammal dörr, bildkälla okänd}


{Eller varför inte en gammal grind? Från nätbutiken/bloggen Me and my home}


{Uppklistrade band på väggen från Elle Interiör}

 

Just nu lutar det mot det sista alternativet med det upphängda bandet/snöret som får en påmålad effekt. Man skulle väl också kunna måla på väggen, rakt av? Dock måste man nog måla om det när man ska flytta, kanske en onödig utgift när man kan nåla upp det? Jag har sett en närmre variant om just vad för slags band som är uppe, det såg på något sätt virkat ut. Jag måste finna det igen!
Vad tycker ni?

Min mamma vill gärna ser att jag hänger upp ett tygstycke från tak till golv. Det skulle också kanske funka, men det känns som temporärt och för billig lösning. Vill ha något annorlunda. Men textilerna de har på Lagerhaus just nu skulle ju inte alls sitta fel i och för sig.

Kan ni hjälpa mig?

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

men det är väl ett tyg som de har sytt på? alltså gjort av playwood och tyg och skumgummi...

2010-10-20 @ 20:17:16
Postat av: Alexandra

Nåt i stil med den där gamla dörren hade jag valt ;)

2010-10-20 @ 21:07:50
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Veronica

Detta var svårt ju!! Beror på lite hur övriga rummet ska vara? ska de vara shabby chic så är ju den gamla dörren och staketet mysigt. Annars är det svarta snöret häftigt och jag älskar tavelväggen. Men tavelväggen kan man ju ha på en annan vägg nånstans!!

2010-10-21 @ 09:02:49
URL: http://estachica.blogg.se/
Postat av: Caroline Areskoug

Åh du skulle sett mitt sovrum, nu är det ju inte klart men det är nog lite som du tänker, avskalat. ingen elektronik (utöver mina hårtänger). Bara ben till sängen så det blir luftigt, sängbord i teak, också en vit vägghylla med hattlådor på :D

Har du kollat på styleroom? Där är massa inspiration. Du kan gu göra den klassiska med en stor bräda, klä med lite stoppning och sen ett tyg över, där kan du ju banka i såna dekorationsspik/möbelspik så den ser knappstoppad ut, som din feta chesterfieldsoffa :D en tjej på styleroom gjorde det med vitt fakeläder, blev skitläckert. Gammal dörr gillar jag skarp, gäller bara att få tag på den.

2010-10-22 @ 18:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!