2010-10-05  21:30:40

it's been a long, long day

Godkväll!

Nu äntligen kan jag sitta vid datorn. Inte för att jag saknat den eller ens längtat efter att slå mig ner i datorstolen. Jag har varit på färd hela dagen! Adam somnade för ca. en timme sedan eller mer, vet inte, för jag somnade också.

Idag var vi på förskolan mellan 9-14 och det var en riktigt lång dag! En rolig, händelserik och söt dag. Men lång. Jag fick vara med på Knopparnas (Adams åldersgrupp) morgonsamling där de gjorde söta små lekar och så hade de en frukt- och sångstund. Adam kunde inte sitta still för fem öre. Han ville peta på allt! Efter dena lilla tid brukar de gå ut men på grund av Adam så var de inne så han kunde känna av lokalen. Så de sprang runt och lekte lite. När det närmade sig lunch så var det verkligen en kritisk tid. Fastän de bara var fem stycken barn istället för tio så var det tillräckligt då de började bli både trötta och hungriga. Men lunchen kom, den åts med stor aptit och sedan var det dags för oss att testa sova. Adam blev sur för att han inte fick välja madrass och när en av fröknarna satte sig bredvid så kunde han somna (så trött är han på mig.. hahah!). Positivt för dem, lite mindre för mig. Men dagen i allt var riktigt bra. Adam fick en teckning med sig hem och han dela ut en kram till en av fröknarna. Jag är jättenöjd med förskolan och fröknarna. Jag hoppas resten av inskolningen går bra.

Efter förskola så vandrade vi upp till Karin och hälsade på henne på jobb sedan gick vi till min mammas jobb, då hon hade hand om fritidsverksamheten idag. De stora barnen ville bära och leka med Adam så det var en skön paus. Sedan åkte jag, mamma och Adam till Väla Köpcentrum och shoppade upp tillräckligt med pengar på kläder till Adam för att bli avundsjuk själv. Det blev inhandlat basplagg, mjuka plagg och varma plagg. Redo för förskola! Jag fick köpt mitt gula regnställ från Kappahl också. Som jag älskar denna färg!
Vi kom först hem kl. 19 och jättetrötta.

Super duper!
Nu ska jag sova!

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Gud ibland är jag å blödig... sitter här och blir tårögd av att läsa att adam kramade någon, för jag minns min första adamkram. nej nu får jag luta annars börjar jag gråta, men gud vad jag aknar er två.

2010-10-06 @ 00:55:55
Postat av: Veronica

vilken härlig dag och mysigt inlägg :) sitter å storler när jag läser. Adam e så mysig!:)

2010-10-06 @ 11:42:51
URL: http://estachica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!